چه چیزهایی باعث چاقی میشود؟ 10 مورد چاق کننده | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

چه چیزهایی باعث چاقی میشود؟ 10 مورد چاق کننده | مجله سلامت و دانلود مداحی


اگر فکر می‌نمایید پرخوری و کم تحرکی، تنها علت ها بیشتر شدن دورکمرتان است، در اشتباهید. برخی از دلیل‌های غیرعادی چاقی که مقصر اصلی هستند در ظاهر کم ارزش جلوه میکنند اما این فاکتور های علی رغم رژیم و دوندگی روی تردمیل، در نهایت سبب چاقی‌تان میشوند:

  1. ازدواج:

تحقیقات نشان داده هم زن‌ها و هم مردها بعد از ازدواج، ۲ کیلو اضافه می‌کنند. درنتیجه برای شرکت در کلاس یوگا یا زومبا مهیا شوید تا هماهنگ بمانید.

  1. محرومیت از نور آفتاب:

اگر فکر می‌نمایید میل کردن قرص ویتامین D برای جبران فقدان نورآفتاب کافیست، اشتباه می‌نمایید. مطالعات نشان داده بودن دربرابر نور آفتاب قادراست به کم شدن وزن یاری کند. حداقل ۲۰ دقیقه در روز، زیر آفتاب باشید تا به بدن‌تان برای چربی سوزی یاری نمایید. البته به چند حرکت ورزشی و تحرک بدنی هم احتیاج دارید.

  1. بطری‌ها و کیسه‌های پلاستکی مواد خوراکی:

ساندویچ‌هایی که در کیسه‌های نایلونی پیچیده شده‌اند و آب‌پرتقالی که در بطری پلاستیکی است، شما را چاق می‌کند. بیسفنول A که در زیادتر پوشش‌ها و ظروف پلاستیکی نمایان می‌شود، قادراست جذب مواد خوراکی شده و نظیر هورمون استروژن عمل کند و با ایجاد آشفتگی در مکانیسم جسم برای مرتب کردن چربی، چاق‌تان کند.

  1. تا دیر زمان کار کردن:

پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که شب‌کار هستند یا تا دیرزمان کار می‌کنند، نسبت به آنانیی که بین کار و زندگی، تعادل برقرار کرده‌اند، کالری کمتری می‌سوزانند. اگر نمی‌توانید وقت کارتان را تغییر دهید، صبح‌ها وقتی را برای تحرک و عرق ریختن تخصیص دهید.

  1. زیاد شدن باکتری روده:

باکتری موجود در روده و معده شما، کارهای بیشتری برای حفظ تندرستی‌تان انجام می‌دهد. اما باکتری بیشتری قادراست زیان آور باشد چون مواد غذایی زیادتری از خوراکی های استفادهی شما را تلف کرده و سبب چاقی‌تان می‌شود. برای تندرستی روده و معده‌تان، زیادتر خوراکی های سلام و خالص میل کنید و آب بی‌شمار بنوشید.

  1. ویروس‌های موجود در خوراکی :

دکتران دانشگاه لوییزیانا گرفتنند مردمی که مبتلا به AD-36 هستند، ویروسی که همواره در خوراکی های فاسد شده وجود دارد، زیادتر چاق می‌شوند. در حقیقت، زیادتر از شش ماه طول می‌کشد تا شخص مبتلا به این ویروس به وزن قبلی‌اش برگردد. خوراکی های تازه آماده شده یا تازه تولید شده یا ارگانیک استفاده نمایید.

  1. گوشی‌های هوشمند:

جای تعجب نیست، تحقیقات تائید کرده‌اند که مصرف بیشتر از گوشی‌های هوشمند قادراست شما را چاق و افسرده کند چون وقت اندکی برای ورزش و تحرک‌تان باقی می‌گذارد، شاید هم هیچ وقتی نگذارد! برای خود مقرراتی وضع نمایید تا گوشی را کنار گذاشته و حرکت نمایید.

  1. حذف نوبت‌های خوراکی:

فقدان غذا، بدن‌تان را وادار به مصرف ذخیره چربی و تبدیل آن به گلوکز می‌کند. اما وقتی که بایست این‌کار را متوقف کند ولی دنباله می‌دهد، تمام قندهای اضافی به‌عنوان چربی ذخیره می‌شوند. درنتیجه نوبت‌های خوراکی‌تان را به موقع میل کنید؛ و اگر نمی‌خواهید نوبت‌ای را کامل میل کنید، سراغ میوه بروید مثلا یک سیب میل کنید.

  1. تهویه مطبوع:

ماندن در اتاقی که مجهز به سیستم تهویه مطبوع است برای ساعات زیاد، یعنی بدن‌تان کمتر فعالیت کرده و کالری کمتری برای حفظ دمای جسم می‌سوزاند. روش زندگی یکجا نشینی، نشانه مناسبی برای تندرستی نیست، درنتیجه پیش از آن‌که در چنین فضایی بنشینید، تحرک کرده و عرق نمایید.

  1. عفونت گوش:

The American Physiological Association بیان کرده است، رابطه جدی میان عفونت گوش در دوران کودکی و چاقی در سنین بالاتر وجود دارد.سوابق مکرر عفونت گوش میانی، قادراست به اعصاب مغز که مسئول چشایی و سیری هستند ضرر زده و سبب پُرخوری در آینده شوند. اگر کودک‌تان عفونت گوش دارد، برای گرفتن پیشنهاد خوب در مورد غذا و مواد خوراکی با یک کارشناس غذا مشورت نمایید.

۷ دیدگاه

  1. ❖ ل در تیر ۲۷, ۱۳۹۴در۹:۰۷ ب٫ظ

    سودمندبودن.مناسب زندگی کردن ازتمام دید

    جواب ›
  2. ❖ hoda در مرداد ۴, ۱۳۹۴در۵:۱۸ ق٫ظ

    ممنون از مطالب سودمندتون. شادکام باشین**

    جواب ›
  3. ❖ mobina در مرداد ۱۳, ۱۳۹۴در۱۲:۵۶ ب٫ظ

    مطالب سودمندی داشتید خیلی ممنونم

    جواب ›
  4. ❖ arezoo در آذر ۱۸, ۱۳۹۴در۷:۱۸ ب٫ظ

    ممنون از مطالب سودمندتون،خسته نباشید.

    جواب ›
  5. ❖ arezoo در آذر ۱۸, ۱۳۹۴در۷:۲۰ ب٫ظ

    خسته نباشید.سودمند بود.

    جواب ›
  6. دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد