اسکراب پا چیست؟ 8 بهترین اسکراب خانگی برای پوست پا | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

اسکراب پا چیست؟ 8 بهترین اسکراب خانگی برای پوست پا | مجله سلامت و دانلود مداحی


در مورد اسکراب قبلا صحبت کرده‌ایم و حتی مقاله اسکراب صورت نیز مورد استقبال مناسب شما عزیزان قرار گرفت، در این مقاله قصد داریم ۸ دستورالعمل آماده اسکراب برای مالش پا را بیان کنیم.

منظور از اسکراب پا، لایه برداری پوست مرده پا با یاری موادی است که مناسبترین عملکرد را دارند در دنباله با مجله تندرستی همراه شوید تا ۸ مناسبترین اسکراب طبیعی برای پاهایتان را معرفی کنیم.


۱. اسکراب جوش شیرین برای مالش پا

بعد از یک روز کار زیاد می‌توانید پاهای خود را با فرو بردن در یک حمام جوش شیرین تسکین دهید. شما می‌توانید سه قاشق خوراکی خوری جوش شیرین را در وان آب گرم حل نمایید.

برای اینکه ماساژ مناسبتری حاصل شود، می‌توانید یک خمیر از جوش شیرین آماده نمایید. برای انجام اینکار مناسبتر است سه بخش جوش شیرین را با یک بخش آب ترکیب نمایید و روی پاهای خود بمالید.


۲. اسکراب قهوه

شما می‌توانید از قهوه برای مالش و ماساژ پاهای خود مصرف نمایید. برای اینکار کافیست چند قاشق خوراکی خوری قهوه دم کرده را با مقادیر مساوی از شکر و یک قاشق خوراکی خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب نمایید. سپس این خمیر مرطوب را روی پوست خود بمالید. در نهایت با آب بشویید.


۳. اسکراب عسل و شکر

اگر شما نیز از پاشنه ترک خورده و خشک رنج می‌برید مناسبتر است از این ترکیب مصرف نمایید.

یک چهارم عهده شکر قهوه‌ای را با دو قاشق خوراکی خوری روغن زیتون، دو قاشق خوراکی خوری عسل و سه قطره روغن نعناع ترکیب نمایید. سپس پاها و پاشنه‌های خود را با آن ماساژ دهید. با آب گرم بشویید. پاهای خود را به طور کامل با حوله خشک نمایید.


۴. نمک دریایی و نعناع:

این ترکیب قادراست پوست سخت وخشن را نرم کند و بوی مناسبی برای پاها داشته باشد.

یک عهده نمک دریایی، یک سوم عهده روغن بادام یا زیتون، یک قاشق خوراکی خوری صابون نعناع ، شش قطره روغن نعناع را با هم ترکیب نمایید.

ابتدا پاهای خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در حمام آب شور فرو ببرید و سپس ترکیب مورد دید را روی پاهای خود بمالید و بعد از چند دقیقه ماساژ دادن با آب بشویید.


۵. اسکراب شکر قهوه‌ای

دانه‌های ریز و نرم شکر قهوه‌ای بدین معناست که قادراست به آسانی در آب گرم حل شود. همین امر این ماده را به یک لایه بردار عالی برای پای خشک تبدیل کرده است. روغنی که در این ترکیب وجود دارد قادراست پوست را مجدد مرطوب سازد و آن را برای چند ساعت در پا قرار دهد.

یک دوم عهده شکر قهوه‌ای، یک چهارم عهده روغن ( همانند روغن زیتون، کانولا یا بادام) و یک چهارم عهده از گلبرگ‌ گل‌های معطری همانند گل رز را ترکیب نمایید. حالا این ترکیب را روی پای خود قرار دهید. باقی مانده ترکیب را در یک شیشه قرار دهید.


۶. اسکراب شیر و شکر

شیر مزایای بیشتری برای تندرستی جسم دارد به ویژه اگر بتوانید آن را برای مواظبت از پای خود مصرف نمایید.

مقادیر مساوی از شیر و آب داغ را در یک وان ترکیب نمایید. پای خود را به مدت ۱۰ الی۱۵ دقیقه در این وان فرو ببرید. آب داغ سبب نرم شدن پوست پا می‌شود در حالیکه لاکتیک اسید موجود در شیر به عدم موفقیتن و از دست دادن سلول‌های مرده پوست یاری خواهد کرد.

برای ماساژ دادن نیز مقادیر مساوی از شکر را با روغن نارگیل ترکیب نمایید. اندازه‌های متفاوت شکر فایده لایه برداری مختلفی خواهد داشت. پاها به ویژه پاشنه را با این مواد ماساژ دهید. در نهایت پای خود را بشویید و با روغن نارگیل زیادتری مرطوب نمایید.

همینطور بخوانید: طرز آماده اسکراب خانگی

۷. اسکراب عسل و آب لیمو

شما می‌توانید از این ترکیب برای غذا پاهای خود مصرف نمایید. نصف عهده نمک و روغن نارگیل را با هم ترکیب نمایید. سپس یک قاشق خوراکی خوری عسل و پنج قطره آب لیموی تازه به آن بیفزایید. پای خود را مرطوب نمایید و آن را روی پا اعمال نمایید. در نهایت پا را بشویید و خشک نمایید. با مصرف یک کرم خوب پا را مرطوب نگه دارید.


۸. اسکراب روغن نعناع

از این ترکیب می‌توانید برای معالجه ترک پا و خشکی آن مصرف نمایید. دو عهده شکر قهوه ای، یک دوم عهده روغن نارگیل و اندکی روغن نعناع را با هم آمیخته نمایید. ترکیب را روی پای خود بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت با آب بشویید و خشک نمایید.

همینطور بخوانید: اسکراب جسم چیست