خواص روغن افسنتین - 8 خاصیت روغن افسنتین برای سلامتی | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

خواص روغن افسنتین - 8 خاصیت روغن افسنتین برای سلامتی | مجله سلامت و دانلود مداحی


مزایای روغن الزامی افقدیمین برای تندرستی را می توان به خصوصیات آن به عنوان داروی تولید کننده صفرا،خوشبوکننده، هضم کننده، حشره کش و تب بر نسبت داد. افقدیمین همینطور به عنوان زنجبیل سبز نیز شناخته شده است. روغن الزامی افقدیمین توسط استخراج بخار از برگ ها، شاخه ها و قسمت های بالایی آن به دست می اید و از آلفا توژون، بتا توژون، پروپانات گارانیل، لینالیل استات، میرسن، سابینن، ترانس سابینول و ترانس سابینیل استات تشکیل شده است.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد فایده دکتری و دارویی این روغن بحث کنیم بایست بدانید که روغن الزامی افقدیمین به دلیل وجود غلظت بالایی از توژون در آن، خیلی سمی است. به همین خاطر مصرف این روغن برای مقاصد دکتری بایست مورد مراقبت و نگهداری دکتر و شخص کارشناس باشد و از استفاده زیاد مدت آن پرهیز گردد.

۸ فایده روغن افقدیمین برای تندرستی:

  1. به عنوان تولید کننده صفرا عمل می کند:

از آنجایی که این روغن الزامی دارای خصوصیات تولید کننده صفراست، قادراست ترشح صفرا از کبد را به شکم ترویج کند و دیگر ترشحات را نیز برانگیختن نماید. اینکار به دو شیوه به جسم یاری می کند:

اولا صفرا قادراست به تجزیه و عدم موفقیتن مواد خوراکی یاری کند و به هضم و گوارش جسم یاری نماید.

دوما این موضوع به خنثی شدن اسیدهای اضافی در معده یاری می کند و به همین خاطر سبب تسکین مسائلی همانند اسیدیته بیشتر، زخم ایجاد شده توسط اسیدیته بیشتر و دیگر موارد می شود.

  1. بو را از بین می برد:

از آنجایی که این روغن محتوای توژون بیشتری در خود دارد، بوی شبیه به توژا خواهد داشت. این موضوع سبب می شود از روغن افسنطتون به عنوان خوشبوکننده مصرف شود. با اینحال بایست در مورد استفاده این روغن به عنوان خوشبو کننده احتیاط ضروری به عمل اید و از استشمام زیاد مدت آن پرهیز گردد.

  1. به خوب شدن هضم و گوارش یاری می کند:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این روغن فایده تولید صفرا دارد و قادراست ترشح و تولید صفرا و دیگر مایعات گوارشی را در شکم برانگیختن کند. همین امر سبب تسهیل گوارش می شود. این موضوع بدین معنی است که این روغن را می توان برای مقاصد گوارشی مورد مصرف قرار داد اما تنها در دوز خیلی کم.

  1. به عنوان قاعدگی آور عمل می کند:

فایده این روغن برای برانگیختن ترشح سبب شده است به عنوان یک داروی قاعدگی آور مورد مصرف قرار گیرد. این ماده ترشحات قاعدگی را برانگیختن می کند و به باز شدن دوره قاعدگی مسدود شده یاری می نماید. این موضوع از نقطه دید تندرستی خیلی ارزش دارد زیرا قاعدگی مسدود شده قادراست به مسائل بیشتری همانند سرطان یا تومور در خانم ها منجر شود.

فایده قاعدگی آور این روغن همینطور به رفع شدن مسائلی همانند سردرد، گرفتگی های شکمی، درد، وضعیت تهوع، خستگی، فقدان اشتها و ایجاد دوره قاعدگی منظم یاری می کند.

  1. از عفونت های میکروبی پیشگیری می کند:

فایده سمی مواد ویژهی همانند آلفا توژون و بتا توژون در این روغن به جنگیدن با عفونت ها، کشتن میکروب ها و جلوگیری ازپرورش آن ها یاری می کند. این ماده برای ویروس ها و باکتری ها نیز کشنده است. به همین خاطر روغن الزامی افقدیمین به کم شدن تب یاری می کند.

  1. به عنوان یک حشره کش اثربخش مورد مصرف قرار می گیرد:

ماده ای که برای زیادتر حیوانات و پستانداران خیلی سمی است بی شک برای حشرات و حیوانات کوچک تر نیز سمی خواهد بود. به دلیل همین سمیت، روغن الزامی افقدیمین به عنوان حشره کش عمل می کند و شما را از شر حشرات مزاحم خلاص می نماید. این روغن را می توان به شکل اسپری و دیگر موارد مصرف کرد.

  1. رنج و درد عصبی را از بین می برد:

به طور کلی، واژه “مواد مخدر” در خیلیی از کشورهای جهان اثر منفی دارد. با این حال، این موضوع قادراست بر علیه علامت های ویژه به زمان مصرف به عنوان دارو ، سودمند باشد. مواد مخدر موجود در این روغن قادراست برای تسکین یا خوب شدن رنج و درد عصبی، حملات صرع و هیستریک، تشنج، استرس، تنش و بی خوابی مصرف شود.

  1. کرم روده ای را می کشد:

کرم های انگلی، نظیر کرم های حلقه ای، کرم های نواری و کرم های قلاب نظیر، که گاهی اوقات در جسم انسان نیز یافت می شوند، نمی توانند سمیت دراثر این روغن را تحمل کنند و به شتاب کشته می شوند. این موضوع سبب کسب مجدد مدلیپرورش به ویژه در بچه ها می شود و به جذب مواد غذایی در جسم یاری می کند.

پیامد روغن افقدیمین:

روغن الزامی افقدیمین سمی است و اساسا سمیت بیشتری دارد. دوز بالای این روغن قادراست به مسائل عصبی،تشنج،نگرانی، رفتارهای غیر عادی و حتی مرگ منجر شود.مصرف زیاد مدت از این روغن قادراست به مغز و سیستم عصبی ضرر وارد کند و حتی منجر به جنون شود.

این روغن تاثیرات نارکوتیک دارد و خیلی اعتیادآور است. به هیچ وجه مصرف خودسرانه از این روغن پیشنهاد نمیشود.

ترکیب:

این روغن را می توان با روغن اسطوخودوس،پرتغال و یاسمن ترکیب کرد.