رژیم لاغری سریع با ماست و شوید - 21 خاصیت ماست برای کاهش وزن | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

رژیم لاغری سریع با ماست و شوید - 21 خاصیت ماست برای کاهش وزن | مجله سلامت و دانلود مداحی


ماست به لطف پروتئین، پروبیوتیک و تطبیق پذیری در فرآیند آشپزی، برای کم شدن وزن مورد مصرف قرار می‌گیرد.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. اگر شما بتوانید تنها یک محصول لبنی را در تمام زندگی خود استفاده نمایید، بایست اولین و آخرین گزینه انتخابیتان ماست یونانی باشد.

اگرچه تمام محصولات لبنی شامل پروتئین هستند و مزایای بیشتری برای تندرستی جسم دارند اما ماست زیادتر از بقیه موارد قادراست به جسم شما یاری کند. پروبیوتیک‌هایی که در ماست وجود دارد محیطی را ایجاد می‌کند که در آن باکتری‌های مناسب قادرندپرورش و پیشرفت یابند. مناسب حتما از خودتان می‌پرسید این موضوع چه معنایی دارد؟ وقتی که روده شما با وجود آنتی بیوتیک‌ها و خوراکی های ناخوب ضعیف‌تر می‌گردد، احتمال التهاب زیادتر خواهد شد. در این تقویت شخص زیادتر از قبل چاق می‌شود.

مطالعه منتشر شده در مجله British Journal of Nutrition نشان می‌دهد خانم های که اضافه وزن دارند و رژیم خوراکی با کالری ممحدوده و به همراه مکمل‌های شامل پروبیوتیک را به مدت ۱۲ هفته دنبال می‌کنند، زیادتر از دیگر مردم وزن کم خواهند کرد.

گروهی از پژوهشگران گرفتنه اند که استفاده کنندگان ماست؛ نسبت به دیگر مردم حجم عضلات زیادتری دارند و چربی شکمی زیادتری کم می‌کنند.

این یک خبر خیلی مناسب است زیرا هر چقدر حجم عضلات زیادتر باشد، کالری سوزانده شده زیادتر می‌شود و همین امر کم شدن وزن را ساده تر و اسان‌تر خواهد کرد. خوشبختانه روش‌های بیشتری برای مصرف ماست وجود دارد و می‌توان از خصوصیات بی نظیر آن برای کم شدن وزن مصرف کرد.در دنباله با ما همراه باشید تا چند مورد از این روش‌ها را با هم مرور کنیم.

همینطور بخوانید: کالری گونه های لبنیات
  1. از ماست به جای خامه ترش مصرف نمایید:

به جای اینکه بر روی سالاد یا خوراکی ی خود از خامه ترش مصرف نمایید؛ ماست یونانی را با گشنیز و ادویه تاکو آمیخته نمایید و مزه مطلوب خود را به آن بیفزایید. اگر ادویه‌ای در دسترس ندارید می‌توانید از ماست یونانی ساده مصرف نمایید.

اینکار نه تنها یک جانشین ساده برای کمتر کردن کالری و چربی ورودی به جسم فراهم می‌کند بلکه سبب می‌شود پروتئین زیادتری وارد جسم گردد و این یک انتخاب هوشمندانه است.

همینطور بخوانید: خصوصیات ماست یونانی
  1. آن را در سفره خوراکی خود داشته باشید:

اگر طرفدار ماست ساده نیستید، می‌توانید با مصرف خیار، زیتون و پونه کوهی خشک شده مزه مناسبتری به ماست خود بدهید. در این صورت قادر خواهید بود ماست را بر سر سفره خود بیاورید.

  1. از ماست به عنوان لایه پوششی کم کالری مصرف نمایید:

زیادتر پوشش‌هایی که برای مواد خوراکی یا کیک مورد مصرف قرار می‌گیرد از خامه آماده می‌شود که تندرستی چندانی ندارد. در چنین تقویتی می‌توانید از یک نسخه کم چرب مصرف نمایید. ماست یونانی مناسبترین جانشین برای خامه محسوب می‌شود. وقتی که از این گزینه به جای پنیر خامه ای یا خامه مصرف می شود، تعداد کالری‌های ورودی به جسم تا حد بیشتری کم شدن نمایان می‌کند.

برای اینکه بتوانید زیادترین مصرف را از این گزینه ببرید، یک عهده ماست یونانی، یک قاشق خوراکی خوری عصاره وانیل و یک سوم تا یک دوم عهده از پودر شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید. مواد را با هم ترکیب نمایید تا یک ماده نسبتا ضخیم ایجاد گردد.

این ماده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و اجازه دهید زیادتر خودش را بگیرد. بعد از مهیا شدن، می‌توانید آن را بر روی بیسکوییت‌ها، کیک‌های فنجانی، کیک یا دیگر دسرها بریزید و سرو نمایید.

  1. ماست را به اسموتی‌های خود اضافه نمایید:

همانطور که می‌دانید روش‌های متفاوتی برای آماده اسموتی وجود دارد. همواره مواد و مواد متعددی برای اسموتی‌ها مصرف می‌شود. اما اگر هدف شما کم شدن وزن است، مناسبتر است دفعه بعد که تصمیم به آماده اسموتی گرفتید ماست را فراموش ننمایید.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، آشامیدنی‌های غلیظ تر همانند اسموتی‌های آماده شده از ماست قادراست سبب سیری زیاد مدت در شخص شود و در عین حال کالری‌های استفادهی را بکاهد.

برای دستیابی به نتایج اثربخش، پژوهشگران مواد متفاوتی را برای آماده اسموتی مورد تحقیق قرار دادند. مردمی که در این مطالعه شرکت داشتند بعد از مدتی گزارش کردند که میل کردن اسموتی آماده شده از ماست آن‌ها را سیرتر کرده است. پس میل کردن چنین اسموتی‌هایی را فراموش ننمایید.

همینطور بخوانید: مناسبترین اسموتی ها برای تندرستی
  1. یک دیپ خوشمزه با ماست و شوید

بعضی از دیپ‌هایی که آماده می‌شوند سالم نیستند و مصرف آن‌ها قادراست معایب بیشتری برای جسم داشته باشد. زیادتر مواد تشکیل دهنده همانند سس مایونز، باترمیلک یا خامه ترش امکان پذیر است کالری اضافی وارد جسم کند و شما را از رسیدن به هدفتان (کم شدن وزن) باز دارد.

به همین خاطر برای آماده یک دیپ آسان و سالم مناسبتر است از ماست یاری بگیرید. کافیست پودر سیر، پودر پیاز، شوید خشک شده، نمک، سس ورسترشایر،فلفل و پیازچه تازه را با یک عهده ماست یونانی ساده ترکیب نمایید.

  1. یک چیز کیک (کیک پنیری) سالم آماده نمایید:

همانطور که می دانید، چیزکیک‌های قدیمی همواره از پنیرهای خامه‌ای آماده می‌شوند. مصرف چنین کیک‌هایی قادراست سبب زیاد شدن وزن زیادتر در شما گردد. دستور‌های کلاسیک همواره بیان می‌کنند که یک چهارم عهده شکر دانه ریز را با یک چهارم عهده خامه ترش ترکیب نمایید.

این گزینه نیز برای تندرستی جسم سودمند نیست. برای اینکه بتوانید چیز کیک سالم تری آماده نمایید، دو عهده ماست یونانی را با یک چهارم عهده عسل، دو عدد تخم مرغ بزرگ و یک قاشق چایخوری عصاره وانیل ترکیب نمایید و یک پینچ به آن نمک بیفزایید. بقیه مواد را هنظیر قبل بپزید و سپس ماده مهیا شده را روی آن بریزید.

  1. یک پن کیک پربار از پروتئین بپزید:

پن کیک‌هایی که با ماست یونانی آماده می‌شوند هنوز هم مناسبترین گزینه برای صبحانه شما خواهند بود. برای آماده این پن کیک خوشمزه تنها به ۴ ماده تشکیل دهنده احتیاجدارید.

یک عهده ارد سبوس دار را با یک قاشق خوراکی خوری بکینگ پودر، دو عدد تخم مرغ، یک و دو سوم عهده ماست ترکیب نمایید تا مایع غلیظی حاصل شود. سپس پن کیک را به روش متداول بپزید.

  1. ماست را به یک ماده مزه دهنده تبدیل نمایید:

اگر یک آشپز حرفه ای باشید به مناسبی می‌دانید که ماست سبب می‌شود مزه پروتئین‌هایی همانند مرغ، بوقلمون یا گوشت خوب شدن یابد و تردتر شود. به همین خاطر زیادتر مردم از ماست به عنوان یک ماده مزه دار کننده مصرف می‌کنند.

برای انجام اینکار کافیست یک عهده ماست ساده را با سیر، یک قاشق خوراکی خوری روغن زیتون، دو قاشق چایخوری گیاه خشک شده (نظیر شوید خشک یا هرچیزی که برای شما خوش مزه است) و نمک و فلفل ترکیب نمایید. در نهایت پروتئین خود را با این ماده مزه دار نمایید و از مزه بی نظیر آن لذت ببرید.

  1. از ماست به عنوان سس سالاد مصرف نمایید:

اگر دوست ندارید از سس‌های ناسالم بر روی سالاد خود مصرف نمایید می‌توانید ماست را جانشین آن نمایید. شما می‌توانید ماست یونانی را با مواد سالمی همانند آووهدیه ترکیب نمایید. البته به دلیل داشته باشید که هیچ ممحدودهیتی برای ترکیب مواد ندارید اما کالری موجود در این مواد را نیز مد دید داشته باشید.

  1. از ماست به جای سس مایونز مصرف نمایید:

اگر قصد کم شدن وزن دارید مناسبتر است استفاده سس مایونز را کنار بگذارید و به دنبال یک جانشین سالم تر و تازه تر همانند ماست بروید. این گزینه به دید خیلی ساده می‌رسد اما شما می‌توانید با اضافه کردن خیار یا ترب به ماست یونانی مزه مناسبتری به آن بقسمتید.

همینطور می‌توانید روغن زیتون، دانه کنجد، شوید خشک و دیگر گیاهان را به ماست خود بیفزایید. وقتی که می‌خواهید سالاد مرغ، سالاد ماهی، سالاد سیب زمینی آماده نمایید به جای سس مایونز از ماست مصرف نمایید.

  1. مافین‌های سالم تری آماده نمایید:

مصرف خامه ترش قادراست کالری ورودی به جسم را تا حد بیشتری زیاد شدن دهد. زیادتر مردم به همین خاطر از میل کردن مافین سر باز می‌زنند. برای اینکه بتوانید مافین را به یک ماده خوراکی سالم تبدیل نمایید و از کالری‌های آن بکاهید، از ماست یونانی برای اضافه کردن وضعیت کرمی مصرف نمایید.

  1. با مصرف ماست مزه بی نظیری به پوره سیب زمینی بدهید:

برای اینکه بتوانید پوره سیب زمینی با پروتئین بالا آماده نمایید، مصرف شیر، خامه و کره اضافی را فراموش نمایید.

مناسبتر است دستور پخت زیر را دنبال نمایید تا به یک پوره سیب زمینی سالم دست نمایان نمایید.

به چه موادی احتیاج خواهید داشت؟

  • یک دوم عهده ماست یونانی ساده
  • سیب زمینی به میزان لازم
  • یک چهارم عهده آب مرغ گرم کم نمک
  • دو قاشق خوراکی خوری کره کم چرب بدون نمک
  • رزماری برای مزه قسمتیدن
  • فلفل سیاه

چگونه این پوره سیب زمینی را مهیا کنیم؟

ابتدا در یک ظرف میزانی آب بریزید و آن را بجوشانید. سیب زمینی ها را به آن اضافه نمایید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. سپس ان را آبکش نمایید و سیب زمینی‌ها را به یک کاسه بزرگ منتقل نمایید. آب مرغ را به آن اضافه کرده و آغاز به له کردن نمایید. بعد از اینکه ترکیب به طور کلی آمیخته شد، ماست، کره و ادویه‌ها را به آن اضافه نمایید.

  1. از ماست به عنوان دیپ میوه مصرف نمایید:

اگر دوست دارید دسر خوشمزه و سالمی داشته باشید، برش‌هایی از میوه‌های تازه و دیپ آماده شده در منزل را امتحان نمایید. برای یک نفر، یک دوم عهده ماست یونانی را با یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای و یک دوم قاشق خوراکی خوری دارچین ترکیب نمایید.

این ترکیب را به همراه توت فرنگی، سیب، گلابی یا آناناس مصرف نمایید.

  1. از ماست برای آماده بستنی یخی مصرف نمایید:

حتما شما نیز مثل من عاشق بستنی هستید اگر اضافه وزن دارید و می‌خواهید وزن کم نمایید بی قرار میل کردن بستنی نباشید. به جای بستنی‌های موجود در بازار یک بستنی سالم در منزل آماده نمایید. آماده بستنی یخی با ماست خیلی ساده است. کافیست مرحله های زیر را دنبال نمایید.

مرحله اول: همه ی مواد ضروری برای آماده بستنی یخی را با هم ترکیب نمایید. اگر به جای میوه منجمد از میوه تازه مصرف می‌نمایید،تلاش نمایید یخ زیادتری به آن اضافه نمایید.

مرحله دوم: مواد مهیا شده را در قالب بستنی یخی بریزید. به مدت چهار ساعت آن را در یخچال بگذارید.

مرحله سوم: بستنی یخی را از فریزر خارج نمایید و قالب را به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه زیر آب گرم نگه دارید. بستنی شما مهیا است. نوش جان

  1. دیپ زاتزیکی را امتحان نمایید:

زاتزیکی گونهی دیپ یونانی است که با گونه های چیپس، ترتیلا ، پنیر، سبزیجات خام مثل هویج و خیار سرو می‌شود.

برای آماده این دیپ در منزل، دو عهده ماست یونانی را با یک عدد خیار پوست کنده و خرد شده، دو حبه سیر خرد شده، یک قاشق خوراکی خوری روغن زیتون فوق بکر،یک قاشق خوراکی خوری سرکه، شوید تازه، دو قاشق چایخوری آب لیموی تازه، یک هشتم تا یک چهارم نمک ترکیب نمایید.

شما می‌توانید از این ترکیب برای مزه دار کردن مرغ یا به عنوان سس در سالاد مصرف نمایید.

  1. یک سوپ لاغر کننده آماده نمایید:

سوپ خامه ای یکی از خوشمزه ترین سوپ‌های موجود در جهان است اما این گونه سوپ‌ها کالری بیشتری وارد جسم می‌کنند. اگر قصد کم شدن وزن را دارید می‌توانید از ماست یونانی برای آماده چنین سوپ‌هایی مصرف نمایید. مرحله های زیر را دنبال نمایید.

مواد مورد احتیاج :

  • یک عهده ماست یونانی ساده
  • دو قاشق خوراکی خوری روغن زیتون
  • ۱۲ عدد گوجه فرنگی برش خرده
  • ۱ عدد پیاز خرد شده
  • ۴ حبه سیر
  • نمک و فلفل برای مزه قسمتیدن
  • دو عهده آب سبزیجات
  • یک چهارم عهده ریحان خرد شده

طرز تهیه:

ابتدا فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت از قبل گرم نمایید. روغن زیتون، گوجه فرنگی، پیاز، سیر، نمک و فلفل را در یک کاسه ترکیب نمایید. آمیخته را به سینی فر منتقل نمایید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر بپزید. بعد از اینکه سبزیجات پخته شد، آن را در ظرف سوپ بریزید.

آب سبزیجات را به آن اضافه نمایید و بگذارید بجوشد. سپس حرارت را کم نمایید و به مدت ۵ دقیقه آهسته هم بزنید. در نهایت ترکیب مهیا شده را به خوراکی ساز منتقل نمایید و آن را به همراه ماست پوره نمایید. ریحان را در دقایق آخر به ترکیب اضافه نمایید.

  1. ماست را بر روی نان تست خود مصرف نمایید:

شما می‌توانید نان تست خود را با ماست سرو نمایید. به دستور پخت زیر دقت نمایید. این دستور خیلی ساده است اما نتیجه خیلی مناسبی دارد.

به چه موادی احتیاج دارید؟

  • نان تست
  • سه قاشق خوراکی خوری ماست یونانی ساده
  • یک چهارم عهده توت
  • دارچین

طرز تهیه:

ماست یونانی را روی نان تست بریزید. توت را روی آن بگذارید و سپس دارچین بپاشید.

  1. از ماست برای مزه قسمتیدن به همبرگر خود مصرف نمایید:

برای اینکار کافیست یک دوم قاشق خوراکی خوری سس Harissa، یک دوم قاشق خوراکی خوری آب لیمو، یک دوم قاشق خوراکی خوری عسل به همراه دو عهده ماست ، نمک و فلفل را با هم ترکیب نمایید و روی همبرگر خود بریزید.

  1. ماست را به تخم مرغ خود اضافه نمایید:

اضافه کردن ماست به تخم مرغ نه تنها میزان پروتئین آن را زیادتر می‌کند بلکه سبب می‌شود شما را سیرتر نگه دارد.

  1. حمص لبریز از پروتئین آماده نمایید:

یک قاشق خوراکی خوری حمص صنعتی محدوده یک گرم پروتئین به ازای هر قاشق خوراکی خوری دارد. برای اینکه بتوانید پروتئین موجود در این خوراکی ی مدیترانه‌ای را زیادتر نمایید، سری به آشپزخانه خود بزنید و از ماست یونانی موجود مصرف نمایید. سه چهارم عهده ماست یونانی را با لوبیا ، یک قاشق خوراکی خوری روغن زیتون، سه حبه سیر،لیموی تازه و نمک و فلفل ترکیب نمایید.

  1. سبزیجات را به یک ماده سیرکننده تبدیل نمایید:

شما می‌توانید از سبزیجات متفاوت برای اینکار مصرف نمایید. به عنوان مثال، برش‌هایی از کدوحلوایی را بردارید و با روغن زیتون، پودر کاری ترکیب نمایید. سپس آن را در فر بپزید. بعد از پخت کدو، اجازه دهید اندکی سرد شود. سپس آن را با ماست ساده سرو نمایید.