علائم و نشانه های آرتروز در زنان | 7 علامت شگفت انگیز آرتروز | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

علائم و نشانه های آرتروز در زنان | 7 علامت شگفت انگیز آرتروز | مجله سلامت و دانلود مداحی


تمام ما به مناسبی می دانیم که مفاصل دردناک علامت‌های اصلی مریضی ارتروز محسوب می شود. اما درد تنها علامت این مریضی نیست. در زیادتر موارد مردم قبل از بروز درد با علامت‌های دیگری نیز مواجه می‌شوند. بیش از ده‌ها گونه متفاوت از مریضی ارتروز وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مجموعه علامت‌های ویژه خود را دارند. حالا سوال اینجاست که چرا بایست به این علامت‌ها توجه کنیم؟ بسته به گونه آرتروز، اگر بتوانید آن را در مرحله های اولیه شناسایی نمایید قادر خواهید از روند پیشرفت آن پیشگیری نمایید یا آن را کند نمایید. همینطور شناسایی اولیه به دکتر یاری می کند از داروهای ضد التهابی به نحو احسن مصرف کند یا تغییراتی را در روش زندگی شما ایجاد نماید.


سفتی

برای زیادتر مردم، مریضی آرتروز با احساس سفتی مفاصل آغاز می گردد. وقتی کهتلاش می‌نمایید مفاصل را خم نمایید یا به شکل مستقیم و صاف نگه دارید احساس تنگی خواهید کرد.

همینطور امکان پذیر است حرکت دادن پا به یک سمت خیلی سخت گردد. این سفتی قادراست در هر وقتی بروز کند اما در اوایل روز بدتر می‌شود.


تورم

مچ دست یا زانوی سمت چپ خود را با سمت راست مقایسه نمایید. اگر بزرگتر به دید رسید یا پف کرده تر بود می‌توانید به وجود آرتروز شک نمایید.

همواره تورم نشان دهنده مریضی آرتروز است. در بعضی از موارد مردم تورم را در انتهای روز زیادتر از دیگر زمان ها تجربه می‌کنند. همینطور امکان پذیر است تورم با احساس سفتی در مفاصل همراه گردد.


گرفتار شدن یا سایش

اگر زانو یا مچ دست شما به نوع ای است که احساس می‌نمایید تاندون‌های آن گرفتار شده و به هم گره خورده است علامت دیگری از آرتروز را نمایان کرده اید. بعضی از بیماران گرفتار شدن یا سایش را تجربه می‌کنند و اندکی بعد از آن درد پدیدار می‌شود.


خستگی

بر خلاف آرتریت دژنراتیو، آرتریت روماتوئید مریضی است که در آن سیستم ایمنی جسم شما به مفاصل حمله می‌کند.

این موضوع قادراست به التهاب شدید(در یا اطراف مفاصل) و سیستمیک(در کل بدن)منجر شود. التهاب سیستمیک مربوط به آرتریت روماتوئید قادراست احساس خستگی بیشتری در شخص ایجاد کند.


تب یا کم شدن اشتها

دو علامت دیگر که با التهاب سیستمیک مربوط است تب و کم شدن اشتها می باشد. از انجایی که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید به صورت دوره ای زیاد شدنی در التهاب را تجربه می‌کنند این علامت‌ها در بعضی از زمان ها قوی و در بعضی ناپدید می‌شود.


قرمزی یا راش پوستی

در بعضی از موارد بیمارانی که از آرتروز رنج می برند امکان پذیر است متوجه قرمز شدن یا برانگیختن گشتن مفاصل خود شوند. یک شکل از مریضی با نام ورم مفاصل پسوریاتیک قادراست سبب ایجاد بافت پوست پوست شده و قرمز شود.


ممحدودهه ضعیف حرکتی

مچ دست یا زانوی شما کمتر از قبل حرکت می‌کند. امکان پذیر است نتوانید بازو یا شانه خود را تا بالای سر بلند نمایید. این مسائل و دیگر مسائل مربوط به حرکت که اکثر با درد نیز همراه است اکثر با مریضی آرتروز وابسته است. پس مواظب علامت های خود باشید و تمام چیز را به دقت تحقیق نمایید.