بهترین مواد طبیعی خانگی برای تقویت پوست | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

بهترین مواد طبیعی خانگی برای تقویت پوست | مجله سلامت و دانلود مداحی


این روزها ما در مورد علم چه احساسی داریم؟ از یک طرف، زیادتر ما مردم منطقی می‌ خواهیم بگوییم که ما به آن اعتقاد داریم، حداقل وقتی که نوبت به مهندسی، آب و هوا، فضا و دارو می رسد. اما زمانی که نوبت به بحث هایی نظیر چیزهایی که روی صورتمان می گذاریم می رسد، تمایل داریم اندکی مشکوک شویم. و بعد، برخی از ما تصمیم می گیریم که به جای اطمینان کردن پوست و مو به شیمی دان ها که مواد اولیه را آمیخته می کنند، به اجدادمان نگاه می کنیم و خودمان را بسازیم.

پزشک میشل گرین ، کارشناس پوست و بیماری ها پوستی، می‌ گوید: “شما دقیقا می‌ دانید که چه چیزی در آن‌ ها گذاشته می ‌شود، درنتیجه برتری بزرگی برای ایجاد محصولات مواظبت از پوست خود دارید.”

Adars Vijay Mudgil می گوید: “خیلیی از این مواد طبیعی به طرز باور نکردنی آلرژیک هستند به صورتی که بیماران من به طور مرتب مبتلا به درماتیت تماسی آلرژیک هستند.”

با توجه به این جوانب مثبت و منفی، از Green and Mudgil خواسته ایم به ارزیابی مواد تشکیل دهنده ای که به ما در تندرستی پوست و مو یاری می کند و مواردی که مناسبتر است از آن ها پرهیز کنیم، بپردازند. با ما همراه باشیم.

مواد سودمند برای پوست

شیر و ماست:

گرین یک حمام شیر مناسب را دوست دارد، و او پیشنهاد می ‌کند که زمانی در حال تجربه جوش یا خشکی هستید، شیر را مستقیما به صورت خود بمالید. او می گوید: “این واقعا پوست را آرام می کند.” تحقیقات نشان داده است که شیر گاو به سلول های پوست انسان یاری می کندپرورش کند. اسید لاکتیک در شیر یک هیدروکسی اسید آلفا (AHA) است که پوست را مرطوب کرده و ضرر خورشید را در پوست کم شدن می دهد.

زمانی که این شیر به ماست تخمیر شود، قادراست مزایای زیادتری داشته باشد، زیرا آزمایشات بالینی ماسک های ماست نشان می دهند که الاستیسیته، رطوبت و روشنایی پوست را خوب شدن می قسمتد.

جو دوسر:

جو دو سر شامل آنتی اکسیدان ها (از جمله بعضی که در برابر اشعه ماورا بنفشمراقبت می‌ کنند)، مولکول های ضد التهابی، بتا-گلوکان (قندها) و پاکسازی قارچ هاست. به همین علت است که برای پوست خیلی مناسب است.

طبق تحقیقات آزمایشگاهی جو دو سر قادر به تسکین اگزما و دیگر مریضی های خارش پوست، التهابی پوستی و همینطور خشکی پوست است. دستور العمل‌ های خانگی شما احتمالا برای قرار دادن جو دو جو در یک آمیخته ‌کن مصرف می ‌شوند و شما خیلیی از مزایای مشابهی را گرفتن خواهید کرد. با این حال، اگر سلیاک دارید، از جو دو سری که شامل گلوتن است مصرف ننمایید.

همینطور بخوانید: خصوصیات جو دوسر

زردچوبه:

این ریشه کوچک و دوست‌ داشتنی قادراست به شما برای تلاش‌ هایتان پاداش دهد. مطالعات کاربردیمحلی زردچوبه و یا ماده فعال آن، کورکومین، تاثیرقسمتی آن در معالجه آکنه، ریزش مو، آفتاب سوختگی، پسوریازیس و موارد دیگر را نشان می دهد.

روغن آرگان:

مردم مراکش که قرن هاست از این روغن در خوراکی ، بر روی موها و پوست خود مصرف کرده‌ اند، امکان پذیر است فقط این را بشناسند. روغن آرگان لبریز از ویتامین E و squalene (یک چربی محافظ)است، و نشان داده شده است که به الاستیسیته پوست و لکه های خورشیدی یاری می کند.

گرین می‌ گوید: “این روغن پوست و موی شما را بازسازیمی کند و می توانید آن را به صورت  مرطوب کننده نیز مصرف نمایید.”

همینطور بخوانید: خصوصیات روغن آرگان برای پوست

چای سبز و سفید:

شنیدن این خبر که چای سفید و سبز دارای خصوصیاتی برای پوست و موی ما هستند، خیلی خبر خوش حال کننده ای است. به علاوه، ته رنگ زیبای آن قادراست نظیر یک اسپری مو فانتزی به دید برسد، و از این حیث نیز استفاده دارد.

گرین می گوید: “چای را به دلیل خصوصیات آنتی اکسیدانی اش دوست دارم.”

به دلیل دارا بودن این خصوصیات، چای در برابر آلودگی ها و خورشید از پوستمراقبت می کند. چای همینطور دارای خصوصیات ضد التهابی و ضد میکروبی است، به همین علت امکان پذیر است در معالجه آکنه نیز اثربخش باشد. چند مطالعه نیز نشان داده است که کافئین سبب زیاد شدن جریان خون در پوست می شود که دلگرمیوار کننده است.

با مسئولیت خودتان امتحان نمایید

عسل:

ماسک عسل امکان پذیر است برای تمام تاثیرات مشابهی نداشته باشد. در واقع، Green و Mudgil در مورد عدم ایمن بودن آن برای مصرف در چهره شما اختلاف دید داشتند. گرین می گوید: ” عسل دارای آنتی اکسیدان ها و خصوصیات ضد التهابی است، درنتیجه سوزش پوست را تسکین می دهد.”

عسل مانوکا از نیوزلند به شدت مورد توجه قرار گرفته‌ است و مطالعات نشان داده ‌است که گونه های متفاوتی از عسل خصوصیات ضد میکروبی دارند. از طرف دیگر، counters می ‌گوید: ” propolis می‌ توانند سبب آلرژی شوند، و این یکی از عناصر فعال عسل است.”

روغن نارگیل:

به دید می رسد که این روزها هر معالجه خانگی مواظبت از پوست و مو شامل روغن نارگیل است. نه تنها روغن نارگیل احساس نرم و لطیفی به شخص می دهد بلکه آزمایشگاهی است که در برابر پوست خشک و نژادهای ویژه باکتری ‌ها اثربخش است. گرین می‌ گوید: ” این روغن دارای فایده ضد قارچی طبیعی، فایده ضد باکتری طبیعی و دارای فایده جذب خیلی بالایی است.”

اما هم گرین و هم Mudgil از این جهت بی قرار هستند که هر گونه روغن بر روی پوست می ‌تواند سبب مسدود شدن منافذ پوست شود. به علاوه، به دلیل استفاده هر روزه، امکان پذیر است ریسک یک آلرژی اساسی را نیز به همراه داشته باشد.

Mudgil می ‌گوید: “مردم امکان پذیر است مبتلا به  گونهی آلرژی باشند که سالها و سالها هیچ نشانه های نداشته و در نهایت سیستم ایمنی به مقدمه تحمل خود می رسد.”

همینطور بخوانید: خصوصیات روغن نارگیل برای پوست

سعی نمایید از موارد زیر پرهیز نمایید

لیمو و دیگر مرکبات:

در حالی که به دید می آید اسیدهای موجود در مرکبات یک راه عالی برای تمیز کردن طبیعی و اضافه کردن ویتامین C به پوست است، Mudgil اخطار می دهد که امکان پذیر است این اسیدها پوست را برانگیختن کرده و حساسیت پوست به خورشید را زیاد شدن دهند. آب لیمو دارای pH محدوده ۲، و پوشش اسید پوست شما دارای pH 4.5-5.5 است، درنتیجه آب لیمو واقعا قادراست آن را خراب کند.

روغن‌ های الزامی:

درخت چای، گل رز، اسطوخودوس، یلانگ یلانگ و … تمام بوی مناسبی دارند، و خیلیی از دستور العمل ‌های بی ‌کاستی شامل آن‌ ها هستند. اما کارشناسان بیماری ها پوستی قطعا به دلیل گرایش آن ‌ها به ایجاد بازتاب ‌های آلرژیک شدید، طرفدار مصرف این روغن به پوست نیستند.

Mudgil می گوید: “زمانی که یک مریض روی صورتش به بثورات جدیدی همانند پوست خشک و پوسته پوسته، خارش دار و برانگیختن شده، مبتلا شده است،  همواره علت این بثورات مصرف محصولی جدید است که آنان از آن مصرف می کنند، نظیر یک سرم ۲۰۰ دلاری که احتمالا دارای گونهی روغن الزامی است.

مناسبترین راه برای پیشگیری از این کار، این است که زمانی که از یک محصول مواظبت از پوست خانگی مصرف می نمایید، در مورد آن با یک کارشناس نیز مشورت نمایید.

البته همچنان بعضی از روغن های الزامی را میتوان در صورت ترکیب با یک روغن حامل بر روی پوست مصرف کرد و از مزایای آن مصرف نمود اما انتخاب یک روغن خوب برای گونه پوست شما بایست توسط یک کارشناس انجام شود.