برای رفع گرسنگی در رژیم چه بخوریم که چاق نشویم؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

برای رفع گرسنگی در رژیم چه بخوریم که چاق نشویم؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی


شما نیز همیشه احساس گرسنگی می‌نمایید؟ در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از خوراکی های سودمند و قدرتمندی را معرفی کنیم که قادراست حس گرسنگی شما را کمتر کند.

  1. اسفناج:

اگر از استفاده سبزیجاتی با برگ سبز خشنود نیستید مناسبتر است برای یکبار هم که شده از اسفناج مصرف نمایید. مطالعات و تحقیقات متفاوت نشان می‌دهد موادی به نام thylakoids سبب آزاد شدن هورمون‌های سیری در جسم می‌شود.

برای اینکه بتوانید از اسفناج مصرف نمایید مناسبتر است آن را داخل خوراکی ساز بریزید و سپس آن را در خوراکی های متفاوت به کار ببرید.

  1. پنیر کلبه:

۲۸ گرم پروتئین در هر عهده از این پنیر وجود دارد و قادراست به مناسبی حس سیری را در شخص ایجاد نماید. پروتئینی که در این پنیر وجود دارد با نام کاسئین شناخته شده است و هضم آن به وقت بیشتری احتیاج دارد. به همین خاطر شخص احساس سیری زیادتری خواهد داشت.

شما می‌توانید این پنیر را به همراه سیر، فلفل دلمه‌ای و ارگانو ترکیب نمایید.

  1. سیب:

سیب شامل فیبری به نام پستین است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که با استفاده سیب هورمون‌های سیری آزاد می‌شود. در یک مطالعه انجام شده، مردمی که ۱۵ دقیقه قبل از عده خوراکی سیب خورده بودند تقریبا ۲۰۰ کالری کمتر از دیگر مردم خوراکی میل کردند.

شما می‌توانید سیب را در دسرهای متفاوت به کار ببرید. همینطور استفاده آن به همراه کینوای پخته شده و گردو عالی است.

  1. گردو:

گردو نیز قادراست در برابر هضم مقاومت کند. درنتیجه جسم شما تنها یک پنجم از چربی آن را جذب خواهد کرد. همینطور جویدن‌های بیشتر به جسم شما یاری می‌کند زودتر سیر گردد. ابتدا چند عدد گردو را تفت دهید و آن را روی مرغ یا سبزیجات خود بپاشید.

  1. تخم مرغ:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که استفاده تخم مرغ قادراست در ایجاد حس سیری سودمند باشد. شما می‌توانید تخم مرغ را در خوراکی های متفاوتی همانند سوپ، پیتزا، پاستا یا سالاد مصرف نمایید. زرده تخم مرغ شامل ویتامین‌های بیشتری است.

  1. جوی دو سر:

جوی دوسر دارای فیبر بی‌شماری است و وقتی که با مایعات ترکیب می‌شود فرآیند هضم را کندتر می‌کند و گرسنگی شخص را به تعویق می‌اندازد. جوهایی که کمتر فرآوری شده‌اند، می‌توانند شما را زیادتر سیر نگه دارند. می‌توانید به جای برنج از جوی دو سر در نوبت‌های خوراکی خود مصرف نمایید.

  1. تمشک:

تمشک دارای فیبر خیلی بیشتری است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که استفاده آن قبل از نوبت خوراکی سبب می‌شود شخص ۶۵ کالری کمتر استفاده کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه مربا آماده نمایید.

همینطور می‌توانید آن را با یک قاشق خوراکی خوری دانه چیا، یک قاشق خوراکی خوری آب و اندکی عسل ترکیب نمایید.

  1. لوبیا:

زیادتر مردم برای گرفتن پروتئین مورد احتیاج جسم خود از گوشت مصرف می‌کنند اما لوبیا نیز شامل پروتئین بالایی است. لوبیا شامل فیبر بالایی است و همین امر سبب می‌شود شخص را زیادتر از دیگر خوراکی ها سیر نگه دارد.

شما می‌توانید لوبیا را با روغن زیتون و به همراه پاپریکا، سیر و کاین تفت دهید.

  1. ذرت بوداده:

فیبر تنها ماده‌ای نیست که قادراست حس سیری را در شخص ایجاد نماید. سه عهده از ذرت بو داده قادراست حس سیری را به مناسبی ایجاد کند و شخص را تا مدت وقت بیشتری سیر نگه دارد.

  1. چاودار:

اگر به دنبال کربوهیدرات‌ها برای سیر حفظ کردن خود هستید، بایست بدانید که چاودار اینکار را برای شما انجام می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مردمی که برای صبحانه از نان چاودار مصرف کرده‌اند کمتر از دیگر مردم حس گرسنگی داشتند. فیبری که در این ماده وجود دارد قادراست اثر مناسبی بر روی متابولیسم جسم داشته باشد.

شما می‌توانید از این ماده برای آماده نان‌های خانگی مصرف نمایید.

دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد