درمان آلوپسی با طب سنتی چینی - گیاهان دارویی ریزش مو | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

درمان آلوپسی با طب سنتی چینی - گیاهان دارویی ریزش مو | مجله سلامت و دانلود مداحی


به دنبال رویکرد دیگری برای جلوگیری از ریزش موهای خود هستید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا اثر گیاهان چینی بر روی ریزش مو را تحقیق کنیم.

مگامه:

قرن‌هاست که انسان‌ها از گیاهان چینی به عنوان ماده تشکیل دهنده زیادتر پودرها، پمادها، آشامیدنی‌ها و محلول‌ها مصرف می‌کنند. امروزه، این رویکرد با نام‌های متفاوتی همانند معالجه طبیعی، معالجه جانشین یا گیاه معالجه ای شناخته شده است. این یک رویکرد طبیعی است که ماده تشکیل دهنده‌اش پیامد جانبی خیلی اندکی برای جسم دارد. به همین خاطر نیز زیادتر مردم در سرتاسر جهان از گیاهان چینی برای کم شدن ریزش موهای خود مصرف می‌کنند وتلاش دارند از این شیوه برایپرورش مجدد موها مصرف نمایند.

گیاهان دارویی چینی:

چینی‌ها از گیاهان به طور گسترده در معالجه‌های قدیمی خود مصرف می‌کنند و برای قرن های متمادی است که از این گیاهان برای معالجه ریزش موهای خود بهره مند می‌شوند. گیاهان چینی در معالجه دلایل اصلی ریزش مو که شامل موارد زیر است اثربخشند:

  • فقدان Yin در کبد و کلیه‌ها: Yin قسمتی از انرژی در جسم است که چینی‌ها در طب دکتری خود باور دارند سبب زیاد شدن عملکرد جسم می‌شود. کبد و کلیه یکی از مکان‌های اصلی و شناخته شده برای پردازش موادی است که از جسم خارج می‌شود. گیاهان چینی که برای معالجه این فقدان مورد مصرف قرار می‌گیرد قادر است سببپرورش مجدد موها شود. اینکار از طریق برانگیختن سلول‌های فولیکول مو انجام می‌شود.
  • حرارت سمی: حرارت سمی واژه ای است که برای توصیف جمع شدنسموم در جسم مورد مصرف قرار می‌گیرد.این جمع شدنامکان پذیر است به دلیل رژیم خوراکی ضعیف، عفونت‌ها، آلاینده‌های محیطی یا داروها باشد. این سموم منجر به ایجاد عفونت و زیاد شدن اسیدیته خون می‌شود. گیاهانی که قادر به دفع سموم از جسم باشند، می‌توانندپرورش مجدد مو را برانگیختن نمایند.
  • جریان خون کم شدن یافته: گیاهان چینی که بتواند جریان و گردش خون را خوب شدن بقسمتد، قادر خواهد بود توزیع مواد غذایی مورد احتیاج و اکسیژن را به سلول‌های فولیکول‌های مو زیاد شدن دهد. بنابراینپرورش مو نیز زیادتر خواهد شد.

اگرچه این دیدیات دقیق نیستند اما بعضی از آن‌ها حقیقت دارند. در حقیقت رژیم خوراکی ضعیف و سموم سبب ریزش مو می‌شود. حتی در دکتری مدرن نیز ریزش مو عمدتا با مصرف مکمل‌هایی معالجه می‌شود که شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. به طور مشابه، آنتی اکسیدان‌ها نیز از سلول‌های فولیکول‌های مو در برابر اسیب رادیکال‌های آزادمراقبت می‌کنند.

نکاتی در مورد گیاهان چینی برایپرورش مو:

گونه های متعددی از گیاهان چینی برای معالجه مسائل متفاوت مورد مصرف قرار می‌گیرد. در حقیقت، گیاهان ویژهی که برای معالجه ریزش مو مورد مصرف قرار می‌گیرد قادراست در معالجه گونه های متفاوتی از مسائل اثربخش باشد. این موارد جملهند از:

  • ریزش مو
  • نازک شدن مو
  • آلوپسی
  • طاسی آقایانه
  • سفیدی موی زودرس
  • مسائل وابسته با پوست سر
  • شوره سر
  • ترویجپرورش مو و زیاد شدن تندرستی کلی مو

چگونه گیاهان چینی قادراست سبب کم شدن ریزش مو شود؟

زیادتر کارشناسان طب سنتی چینی بر این باورند که ریزش مو به دلیل فقدان جریان خون به ویژه در فولیکول‌های مو می‌باشد. البته این رویکرد در زیادتر طب‌های قدیمی در جهان دنبال می‌شود. در حقیقت فاکتور های خیلی بیشتری وجود دارد که بر روی جریان خون اثر می‌گذارد. استرس، رژیم خوراکی ضعیف و دیگر عاملها قادراست در این تقویت دخیل باشد.

خونی که مواد غذایی مورد احتیاج جسم را تامین نکند، سبب ایجاد مسائلی در تندرستی انسان خواهد شد. ضروری به توضیح نیست که خون بایست در میزان بهینه‌ای از تندرستی باشد تا بتواند تندرستی دیگر بخش‌های جسم همانند پوست سر را تامین کند. مصرف ریشه Fleeceflower یک انتخاب شایع و دوست داشتنی برای خوب شدن تندرستی خون است.

آلوپسی و گیاهان چینی:

بر اساس طب شرقی، مسائلی همانند آلوپسی(ریزش مو) همواره در تقویتی ایجاد می‌شود که استرس و مسائل وابسته با غده تیروئید وجود داشته باشد. به همین خاطر نیز کارشناسان بر روی تصحیح فقدآنانی خون و دیگر فقدآنان در جسم کار می‌کنند.

مزایا و معایب:

یکی از معایبی که در مورد استفاده گیاهان چینی برای معالجه ریزش مو وجود دارد این است که تایید FDA برای آن وجود ندارد. مزایای مصرف گیاهان چینی برای معالجه ریزش مو را نمی‌توان به طور دقیق ارزیابی کرد درنتیجه ریسکات یا مزایای آن به طور دقیق نمایان نشده است. البته استفاده گیاهانی همانند Dong Quai یا He Shou Wu پیامد جانبی دنبال نداشته است. یکی از مزایای گیاه هو شو وو یا فو تی این است که می‌توان آن‌ها را داخل کپسول قرار داد. همینطور مردمی که به دنبال نسخه سالم تری از این مواد هستند می‌توانند آن را به صورت چای بنوشند.

تعدادی از گیاهان چینی برای معالجه ریزش مو مورد مصرف قرار می‌گیرد. این گیاهان را می‌توان به تنهایی استفاده کرد یا با گیاهان دیگر ترکیب نمود. این گیاهان شامل موارد زیر است:

۴ گیاه چینی برای زیاد شدنپرورش مو

  • جینسینگ

جینسینگ یک گیاه چینی کلاسیک است و امروزه نیز به طور گسترده در غرب مورد مصرف قرار می‌گیرد. کارشناسان بر این باورند که این گیاه قادراست گردش خون را برانگیختن کند و متابولیسم سلولی را ارتقا دهد. این بدین معناست که استفاده آن قادراست جریان خون به فولیکول‌های مو را زیاد شدن دهد. این گیاه نه تنها منشا غذا‌ای مناسبی است بلکه سببپرورش موهای جدید می‌شود.

  • هو شو وو

هو شو وو(He Shou Wu) فو تی نیز ندلگرمیه می‌شود.کارشناسان چینی بر این باورند که این گیاه دارای فایده ترمیمی است که برای کلیه‌ها و خون خیلی سودمند است. این گیاه به عنوان تونیک در دید گرفته می‌شود. این ماده قادراستپرورش موها را برانگیختن کند و رنگ از دست رفته آن را برگرداند.

  • گوتوکولا

این گیاه یکی از موفق ترین گیاهانی است که در معالجه ریزش مو مورد مصرف قرار می‌گیرد. گوتوکولا جریان خون را خوب شدن می‌قسمتد و فشار خون را کم شدن می‌دهد. این گیاه همینطور قادراست استرس و بی خوابی را معالجه کند و سبب زیاد شدن و خوب شدن حافظه شود. از این گیاه برایپرورش مجدد مو به ویژه در کسانی که طاسی آقایانه دارند مصرف می‌شود.

  • گیاه Sang Ji Sheng

چینی‌ها باور دارند که این گیاه در معالجه فقدان Yin در کبد و کلیه‌ها سودمند است. در حالیکه مواد تشکیل دهنده فعال و مکانیسم عمل آن هنوز نمایان نیست اما نتایج مثبتی بر روی مردم داشته است.

دیگر گیاهان چینی که با هدف قرار دادن فقدان yin در کبد و کلیه‌ها سبب زیاد شدنپرورش مو می‌شوند شامل ولفبری چینی و Ligusticum wallichii است. افزون بر گیاهانی که در این مقاله به آن‌ها ذکر کردیم، چینی‌ها از روغن نیز برای معالجه ریزش مو مصرف می‌کنند. آن‌ها روغن گیاهان را به دست می‌اورند و به طور مستقیم بر روی پوست سر می‌مالند. گیاه Ce Bai Ye نیز گیاه دیگری است که از روغن آن برای برانگیختنپرورش موها مصرف می‌شود. این گیاه قادراست تندرستی پوست سر را خوب شدن بقسمتد و برای معالجه خارش پوست سر خیلی سودمند است. اگر به صورت مکرر مورد مصرف قرار گیرد قادراستپرورش موها را برانگیختن کند. رژیم خوراکی سالم نیز یکی از مکمل‌های باارزش برای گیاهان چینی محسوب می‌شود. خوراکی هایی که بتواند به سم زدایی از جسم یاری کند همواره به همراه این گیاهان استفاده می‌شود.