چگونه فشار خون را پایین بیاوریم؟ 13 بهترین روش کاهش فشار بالا | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

چگونه فشار خون را پایین بیاوریم؟ 13 بهترین روش کاهش فشار بالا | مجله سلامت و دانلود مداحی


فشار خون بالا اثر اثربخشی در بیش از ۱۵ درصد از مرگ و میرهای ایالت متحده آمریکا دارد. اگرچه پرفشاری علامت و نشانه رایجی ندارد اما قادراست سبب زیاد شدن ریسک دچار به مریضی‌های پرمخاطرهی همانند سکته ، حمله قلبی، آنوریسم، زوال شناختی و نارسایی کلیه شود.

تقریبا ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها به فشار خون بالا مبتلا هستند و خودشان از این موضوع آگاهی به اندازه ندارند. اگر در مدت دو سال فشار خون خود را تحقیق نکرده‌اید حتما به یک دکتر کارشناس رجوع نمایید.

اگرچه مصرف داروهای متعدد قادراست به کم شدن فشار خون و ثابت حفظ کردن آن یاری کند اما این داروها نیز دارای پیامد جانبی متعددی همانند سرگیجه، بی‌خوابی و گرفتگی عضلات پا هستند.

خوشبختانه زیادتر مردم می‌توانند به طور طبیعی و بدون مصرف داروها فشار خون خود را پایین بیاورند.

اولین مورد کم شدن وزن است. سپس موارد زیر را امتحان نمایید تا بتوانید ریسک دچار به مریضی‌های قلبی را کم شدن دهید.

  1. از پیاده روی قدرتی مصرف نمایید

مردمی که مبتلا به پرفشاری خون هستند و از پیاده روی مصرف می‌کنند می‌توانند فشار خود را تا چند میلی متر جیوه پایین بیاورند. ورزش و تمرینات ورزشی به قلب شما یاری می‌کند از اکسیژن زیادتری به طور اثربخش مصرف کند.

تمرینات کاردیو (قلبی) شدید به مدت ۳۰ دقیقه در زیادتر روزهای هفته داشته باشید.تلاش نمایید هر روز شتاب و مسافت پیاده روی را زیاد شدن دهید و قدرتمندتر شوید.

مقاله مرتبط: کم شدن وزن با پیاده روی هر روزه
  1. نفس عمیق بکشید

تنفس آرام و تمرینات مدیتیشن همانند گونگ ، یوگا و تای چی قادراست هورمون‌های استرس را کم شدن دهد همین امر سبب زیاد شدن رنین می‌شود. رنین یک آنزیم کلیوی است که فشار خون را بالا می‌برد.تلاش نمایید تنفس عمیقی داشته باشید. این کار را هر روزه به مدت ۵ دقیقه تکرار نمایید.

  1. از سیب زمینی مصرف نمایید:

مصرف خوراکی ها و سبزیجات پربار از پتاسیم در رژیم خوراکی هر روزه قادراست سبب کم شدن فشار خون شما شود.تلاش نمایید هر روزه از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف نمایید.

منابع پربار از پتاسیم شامل سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، آب پرتغال، سیب زمینی، موز، لوبیا، نخودفرنگی و میوه های خشک مثل آلو و کشمش است.

  1. مواظب استفاده نمک باشید

بعضی از مردم نسبت به دیگرین زیادتر دربرابر ریسک دچار به پرفشاری خون هستند. اینگونه مردم بایست نسبت به استفاده نمک حساس باشند.تلاش نمایید تا جایی که می‌توانید استفاده نمک را کم نمایید. از آوردن نمکدان بر سر سفره‌های خود پرهیز نمایید.

خصوصیات شکلات تلخ برای پایین آوردن فشار خون

  1. از شکلات تلخ مصرف نمایید:

گونه های متفاوت شکلات تلخ شامل فلاوانول هستند که سبب می‌شود رگ‌های خونی زیادتر الاستیک گردد. در یک مطالعه انجام شده، ۱۸ درصد از بیمارانی که هر روز از شکلات تلخ مصرف می‌کردند کم شدن زیادتری در فشار خون احساس کرده بودند.

مناسبتر است از شکلات‌هایی مصرف نمایید که ۷۰ درصد کاکائو داشته باشد.

  1. از مکمل‌ها مصرف نمایید:

در یک مقاله مروری از ۱۲ مطالعه انجام شده، پژوهشگران گرفتنند که آنزیمی به نام Q10 فشار خون را کم شدن می‌دهد. آنتی اکسیدان قادراست سبب اتساع رگ‌های خونی شود. از دکتر خود در مورد استفاده ۶۰ الی ۱۰۰ میلی گرم از مکمل‌ها سوال نمایید.

  1. تا جایی که می توانید الکل استفاده ننمایید:

بر اساس مطالعات انجام شده، هر چقدر استفاده الکل کمتر باشد فشار خون نیز پایین تر خواهد بود. پس تا جایی که می‌توانید از الکل مصرف ننمایید تا فشار خونمناسب تری داشته باشید.

قهوه بدون کافئین و کم شدن فشار خون

  1. از قهوه بدون کافئین مصرف نمایید:

دانشمندان در مورد تاثیرات کافئین بر روی فشار خون اختلاف دید دارند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که کافئین اثری در زیاد شدن یا کم شدن فشار خون ندارد اما مطالعات دیگر نشان داده اند که استفاده قهوه کافئین دار قادراست تا ۴ میلی متر جیوه فشار خون را زیاد شدن دهد.

کافئین با تنگ تر کردن عروق خونی قادراست سبب زیاد شدن فشار خون گردد. وقتی که تحت استرس و فشار هستید، قلب آغاز به پمپاژ خون زیادتری می کند و همین امر نیز سبب زیاد شدن فشار خون می‌شود.استفاده کافئین در این وضعیت تقویت را بدتر می‌کند. پس مناسبتر است در تقویت استرس زا استفاده قهوه کافئین دار را کنار بگذارید.

همینطور بخوانید: پیامد استفاده کافئین
  1. از چای مصرف نمایید:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد کم شدن فشار خون با استفاده چای امحل پذیر است. مردمی که هر روزه سه فنجان چای گل بامیه استفاده می‌کنند، فشار کمتری خواهند داشت. البته استفاده گیاهان به عنوان دارو بایست زیر دید یک شخص کارشناس صورت گیرد.

  1. کمتر کار نمایید:

کار کردن به مدت ۴۱ ساعت در هفته قادراست ریسک دچار به پرفشاری خون را تا ۱۵ درصد زیاد شدن دهد. اضافه کاری نیز این تقویت را بدتر می‌کند. هرچقدر زیادتر کار نمایید وقت کمتری برای ورزش و میل کردن خوراکی های سالم خواهید داشت.

تا جایی که می‌توانید از ساعت‌های کاری خود بکاهید به ویژه اگر احتیاجی به آن ندارید.

  1. آرام باشید و به موسیقی گوش دهید:

اگر شما هم احتیاج دارید که فشار خون خود را بدون استفاده دارو پایین بیاورید مناسبتر است روش زندگی خود را تغییر دهید. مصرف موسیقی آرام قادراست سودمند باشد. بر اساس مطالعات انجام شده مردمی که به موسیقی کلاسیک گوش کرده بودند، فشار خون کمتری نسبت به دیگر مردم داشتند.

  1. به دنبال علت ها خرو پف کردن خود باشید:

اگر همسر شما از خر و پف‌های شبانه تان ناخشنود است مناسبتر است زمان را غنیمت بشمارید و به دنبال معالجه آن باشید. خرو پف پی دنبال و با صدای بلند یکی از علامت‌های اصلی آپنه انسدادی خواب (OSA) می‌باشد.

مردمی که به این مریضی مبتلا هستند امکان پذیر است به پرفشاری خون نیز مبتلا باشند. پس اگر آپنه خواب دارید، امکان پذیر است پتانسیل دچار به پرفشاری را نیز داشته باشید.

همینطور بخوانید: ۵ رازی که خروپفتان آشکار می‌کند
  1. از سویا مصرف نمایید:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که جانشین کردن کربوهیدارت‌های تصفیه شده در رژیم خوراکی با مواد پربار از سویا قادراست در کم شدن فشار خون اثربخش باشد. مصرف شیر یا مواد خوراکی شامل سویا قادراست فشار خون سیستولیک را پایین بیاورد.