چگونه به بیشترین کاهش وزن در یک ماه برسیم؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

چگونه به بیشترین کاهش وزن در یک ماه برسیم؟ | مجله سلامت و دانلود مداحی


قوی‌تر شدن چیز خیلی زیبایی است. در این وضعیت شما می‌توانید ماهیچه‌های قوی و نیرومندی داشته باشید اما بر اساس تحقیقات جدید انجام شده در Current Biology، این موضوع همینطور سبب می‌شود در طول هر تمرین ورزشی کالری اندکی بسوزانید.

برای انجام این مطالعه، پژوهشگران ۳۰۰ مرد و زن را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها میزان فعالیت فیزیکی و تعداد کالری که این مردم در طول روز می‌سوزاندند را مورد تحقیق و آزمایش قرار دادند.

بعد از اتمام این تحقیق، آن‌ها گرفتنند که مردمی با فعالیت متوسط تقریبا ۲۰۰ کالری زیادتر از مردم فعال می‌سوزانند. در این میان مردمی که فعالیت‌های ورزشی زیادتری داشتند کالری زیادتری نسبت به دیگر مردم استفاده نکرده بودند.

اگر شما هم می‌خواهید ساعت‌ها در تردمیل بدوید یا اینکه زمان خود را برای دوسیکل سواری زیاد مدت تخصیص دهید، حتما شنیدن این خیر برایتان غیر منتظره خواهد بود. به محض اینکه جسم شما به تمرینات ورزشی عادت می‌کند، امکان پذیر است دیگر کالری زیادتری نسوزاند، حتی اگر فعالیت مداومی داشته باشید.

مثلا به شغل خود فکر نمایید. وقتی که کار خود را برای اولین بار آغاز می‌نمایید، امکان پذیر است به آموزش احتیاج داشته باشید.

این آموزش‌ها وقت و انرژی زیادتری از شما خواهد گرفت اما برایتان سودمند و اثربخش اشت. ورزش و تمرینات بدنی نیز دقیقا همین نوع عمل می‌کند. جسم شما خود را با یک تقاضای ویژه منطبق می‌کند.

درنتیجه به طور طبیعی و به مرور وقت انرژی کمتری برای انجام این تمرینات صرف خواهد شد. اما این موضوع علت نمی‌شود که شما برای کم شدن وزن خود انجام تمرینات ورزشی را نادیده بگیرید. با این تمام، شما می‌خواهید چربی خود را از دست بدهید.

شما هم نظیر همه ی مردم دوست ندارید ماهیچه‌های خود را در طول انجام تمرینات ورزشی از دست بدهید. درست است؟؟ مطالعه‌ای که بر روی ۴۳۹ زن انجام شده نشان می‌دهد که مردمی که از خوراکی های سالم مصرف می‌کنند و تمرینات ورزشی انجام می‌دهند، چربی زیادتری نسبت به مردمی که تنها به رژیم خوراکی ویژه پایبند هستند، از دست می‌دهند.

مناسب حالا سوال اینجاست که چگونه می‌توان از اثربخش بودن تمرینات ورزشی برای کم شدن وزن مطمئن بود؟ این قواعد ورزشی را دنبال نمایید تا بتوانید چربی زیادتری از دست بدهید و لاغر شوید.

از قاعده FITT مصرف نمایید:

برای اینکه از اثربخش بودن تمرینات ورزشی خود مطمئن شوید مناسبتر است به قاعده FITT پایبند باشید. واژه FITT به معنای تعداد، شدت، وقت و گونه ورزش است.

این چهار عامل نشان دهنده استرس و فشار دقیقی است که شما بر روی جسم خود وارد می‌نمایید. تغییر هر کدام از این فاکتوها قادراست جسم شما در یک چالش جدید قرار دهد.

به یاد داشته باشید که تا وقتی که جسم شما خود را با یک تمرین ورزشی چالش برانگیز منطبق می‌کند، در طول هر تمرین ورزشی چربی زیادتری خواهد سوزاند.

وقتی که جسم شما به تمرینات ورزشی مورد دید عادت کرد، تمام چیز تغییر می‌کند.تلاش نمایید هر ۴ تا ۶ هفته یکی از این عاملها را تغییر دهید تا کم شدن وزن اثربخشی داشته باشید.

به قاعده HITT پایبند باشید:

آموزش‌های دوره‌ای با شدت بالا مناسبترین شیوه است. در یک مطالعه انجام شده، مردمی که ۲۰ دقیقه تمرینات ورزشی با شدت بالا را انجام داده بودند، به اندازه هر دقیقه ۱۵ کالری استفاده کرده بودند.

با مصرف این شیوه شما می‌توانید از اثرات آن نیز بهره مند شوید. درنتیجه به جای سوزاندن ۲۵۰ کالری در یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای، شما می‌توانید زیادتر از ۴۰ کالری دیگر در روزهای بعدی بسوزانید.

مناسب مناسبتر است بر اساس مطالعات انجام شده پیش بروید: ۲۰ ثانیه ورزش نمایید، ۱۰ ثانیه استآسان نمایید و این کار را تا ۴ دقیقه تکرار نمایید. بعد از اتمام چهار دقیقه، یک دقیقه استآسان نمایید و سپس همه ی مرحله های را تکرار نمایید.

خوراکی های سالم را در اولویت قرار دهید:

اگر به رژیم خوراکی خود ارزشی نمی‌دهید، حتی اگر هر روزه تمرینات سخت ورزشی هم انجام دهید باز وزنی کم نخواهید کرد. هر چقدر مواد خوراکی کم اهمیت میل کنید، تمرینات ورزشی نیز برایتان سخت خواهد بود و اثری نیز بر روی جسم شما نخواهد داشت.

مناسبتر است استفاده قند وشکر را ممحدوده نمایید و بر روی استفاده پروتئین، چربی‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس دار تمرکز نمایید.

تمرینات استقامتی انجام دهید:

هر چقدر ماهیچه زیادتری داشته باشید کالری زیادتری می‌سوزانید. در حالیکه یک پوند چربی تنها دو کالری در روز استفاده می‌کند، یک پوند ماهیچه شش کالری استفاده خواهد کرد.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی ۱۰۵۰۰ شخص بالغ، مردمی که به مدت ۲۰ دقیقه تمرینات استقامتی انجام داده بودند نسبت به مردمی که تمرینات قلبی را انجام داده بودند، چربی کمتری در شکم داشتند.

سوخت رسانی به بدنتان را فراموش ننمایید:

در حالیکه هر کسی بر روی برنامه‌های غذا‌ای قبل و بعد از ورزش مختلفی تمرکز می‌کند، تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که استفاده کربوهیدرات قبل از رفتن به باشگاه قادراست عملکرد جسم را خوب شدن بقسمتد.

مطالعات انجام شده در مجله بین المللی غذا ورزش و متابولیسم تمرینات ورزشی نشان می‌دهد که استفاده قهوه داونینگ (یا هر کافئین دیگر ) یک ساعت قبل از انجام تمرینات ورزشی، قادراست تعداد کالری سوزانده شده بعد از ورزش را تا ۱۵ درصد زیاد شدن دهد.

بعد از انجام ورزش پیشنهاد می‌شود از خوراکی هایی مصرف نمایید که ۴۰ درصد کربوهیدرات،۴۰ درصد پروتئین و ۲۰ درصد چربی سالم دارد. این ترکیب به بازسازی ماهیچه‌ها یاری می‌کند، میزان انرژی شما را زیاد شدن می‌دهد و سبب می‌شود جسم کالری زیادتری بسوزاند.