فواید شگفت انگیز روغن گل بابونه - 15 فایده روغن بابونه | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

فواید شگفت انگیز روغن گل بابونه - 15 فایده روغن بابونه | مجله سلامت و دانلود مداحی


اگر احساس تنبلی می نمایید، کافیست یک فنجان چای بابونه برای خودتان درست کرده و نوش جان نمایید. این آشامیدنی دلچسب شما را از این وضعیت بیرون خواهد آورد. بوییدن روغن بابونه نیز هنظیر چای بابونه لبریز از خصوصیات بیشتر است و استرس شما را تا محدوده بیشتری از بین می برد. تعجبی ندارد که این یک جز شگفت انگیز در قفسه ‌های آشپزخانه شماست !

شما می توانید از دو گونه روغن رومی و آلمانی مصرف نمایید. این در حافهرست که گونه اول  به دلیل تاثیر آرامش قسمتی اش مشهور است و دومی به عنوان فاکتور اثربخش ضد التهاب عمل می‌ کند. به علاوه، هر دو گونه دارای خصوصیات ضدعفونی کننده، ضد نفخ، ضد درد و مسکن، تب بر و گوارشی هستند.

در بخش زیر به تحقیق خاصیت ها روغن بابونه برای پوست، تندرستی و مو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

خصوصیات روغن بابونه

خاصیت ها روغن بابونه برای پوست:

  1. برای آکنه و اگزما مناسب است

با یک تکه از این روغن به تقویت دردناک آکنه پایان دهید. از این طریق التهاب و قرمزی شما محو می ‌شود، به علاوه شما می‌ توانید از یک پوست عاری از جای زخم لذت ببرید. برای رسیدگی به التهابات، روغن بابونه را با روغن زیتون آمیخته نمایید. هم چنین این یک پادزهر طبیعی مطلوب برای اگزما و دیگر تقویت پوستی محسوب می شود.

  1. راش ها و زخم های پوستی را تسکین می دهد

۳ تا ۴ قطره روغن بابونه رومی را با روغن نارگیل آمیخته کرده و روی پوست خود بمالید. این آمیخته برای هر گونه خارش در پوست شما امکان پذیر است اثربخش باشد. افزون بر آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست، سبب درخشندگی زیادتر پوست می شود.

همینطور اثر این روغن در خوب شدن آفتاب سوختگی نیز مشهور است. چند قطره به حمام خود اضافه نمایید و یا  کمپرس سرد را با این روغن انجام دهید.

  1. پوست را تازه، مرطوب و بدون هیچ لکه ای می کند

با روغن بابونه از شر لکه های تیره که مانع زیبایی پوستتان می شود خلاص شوید. این روغن الزامی لکه ها را کم شدن می دهد و پوست را صاف می کند. روغن بابونه دارای خصوصیات ترمیم، بازسازی مجدد و تثبیت پوست است که به نوبه خود پوست شما را جوان و با طراوت نگه می ‌دارد.

همینطور بخوانید: خصوصیات گل بابونه

خاصیت ها روغن بابونه برای مو

  1. رنگ مو و درخشندگی موهایتان را پربار تر می کند

موهای خود را با اندکی روغن بابونه بشویید تا موهای بلوند را فورا روشن نمایید. برای برجسته کردن هایلایت های طبیعی موهایتان چند قطره از این روغن به آمیخته حنا خود اضافه نمایید.

چند قطره از این روغن را بر روی حوله موهایتان بریزید تا موهای شما را به یک درخشش دوست داشتنی برساند.

  1. فاکتور طبیعی ضد شوره سر است

بابونه یک روش مؤثر برای شوره و شپش موی سر است. افزون بر این، این روغن پوست برانگیختن شده سر را تسکین می قسمتد.  پوست سر را هیدراته می ‌کند بنابراین سوزش و خارش را از بین می ‌برد.

همینطور بخوانید: مناسبترین معالجه طبیعی شوره سر
  1. به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده موها به کار می رود

روغن بابونه که به دلیل خصوصیات آرامش قسمت عصب شناخته شده است، به راحتی به عنوان روغن شگفت انگیز برای غذا مو و پوست سر مصرف می شود. این روغن برای مصرف در موهای خشک و شکننده مطلوب است. میزان رطوبت را حفظ می کند، مو را از درون تثبیت می کند و موهای نرم و قوی بر جای می گذارد.

روغن بابونه

خاصیت ها روغن بابونه برای تندرستی:

  1. یک داروی ضد افسردگی طبیعی است

عطر و بوی خوش این روغن، شما را آرام می کند و به شما یاری می کند تا آرام باشید. روغن بابونه روحیه شما را بالا می برد و شما را سرزنده تر می کند. گونه رومی روغن که به دلیل خصوصیات آرام قسمتی اش معروف است، در دوران پیش از زایمان، برای یاری به آرامش مادر مورد مصرف قرار می گیرد.

زمانی که روغن بابونه با روغن لیمو مصرف شود، خصوصیات آرام قسمت عصب آن یاری می کند تا بچه ها بیش فعال را آرام کند.

  1. روغن بابونه دارای خصوصیات ضد درد است

با این روغن به درد آرتروز پایان دهید. اندکی روغن گرم در منطقه ضرر‌ دیده بزنید و ماساژ ملایمی بدهید تا گردش خون را خوب شدن قسمتد و التهاب و درد وابسته با ورم مفاصل را کم شدن دهد. کسانی که از سردرد دراثر سرماخوردگی، سینوزیت و میگرن رنج می برند نیز می توانند به این روغن برای تسکین سریعتر تکیه کنند.

استنشاق بخار با این روغن قادراست قفسه سینه را باز کند و گرفتگی بینی را برطرف کردن کند. همینطور این روغن به عنوان تب بر مصرف شود و به خوب شدن سریع تب یاری کند.

  1. برای آشفتگیات معده به عنوان پادزهر عمل می کند

این روغن به دارا بودن اثر مثبت روی آشفتگیات متفاوت معده، از جمله مسائل دستگاه گوارش، اسهال، یبوست و حتی ها سنگ کیسه صفرا معروف است.

روغن بابونه قدرت هاضمه را خوب شدن می ‌قسمتد و گاز انباشته‌ شده در شکم را کم می ‌کند. این یک معالجه مناسب برای نفخ است.

خصوصیات ضد عفونی ‌کننده آن به روغن اجازه می ‌دهد تاپرورش ریز جانداران زیان آور را در معده مهار کند و شما را از مریضی ‌های گوارشی متفاوت ایمن نگه دارد.

  1. برای سیستم عصبی مرکزی مناسب است

مصرف روغن بابونه به سیستم عصبی مرکزی یاری می ‌کند تا به طور اثربخش کار کند و از تقویت تندرستی ناخوب پیشگیری کند.

  1. برای سیاتیک و تقویت دردناک سودمند است

آیا درد کمر شما سبب آزار شما شده‌است ؟ فقط اندکی روغن بابونه آلمانی را گرم نمایید و آن را در منطقه ضرر دیده قرار دهید. اگر درد دراثر سیاتیک است، سپس گونه رومی انتخاب خوب خواهد بود.

ماساژ با روغن، عصب سیاتیک را آرام می کند. دقت نمایید که روغن را در بخش پایین کمر، مفصل ران و نیز پاها اعمال نمایید.

  1. به بچه ها برای خواب یاری می‌ کند

وقت خواب بچه ها مخصوصا نوزادان وقت سختی است! ماساژ با این روغن به برانگیختن خواب در نوزادان مشهور است. شما می ‌توانید ۳ تا ۴ قطره روغن را به روغن بچه اضافه کرده و نوزاد را با این روغن ماساژ دهید و سپس با آب ‌گرم نوزاد را حمام نمایید . ماساژ، حواس را تسکین می ‌دهد و آن‌ ها را آرام می ‌کند بنابراین هورمون‌ های خواب را برانگیختن می‌ کند.

  1. برای خانم ها مفید است

روغن بابونه رومی یک داروی قاعده آور اثربخش است. خانم ها مبتلا به مسائل پیش از قاعدگی یا یائسگی می توانند از این روغن مصرف کنند. طبیعت ضد افسردگی آن به جنگیدن با تغییرات خلقی یاری می کند. حمام گرم با چند قطره از این روغن برای کم شدن درد قاعدگی شناخته شده است.

  1. کلیه ها و دستگاه ادراری را تمیز نگه می دارد

دیورتیک غنی، با تزریق جریان خون و ادرار زیادتر، دستگاه ادراری، کلیه ها و خون را پاک می کند. کلیه ها و خون، زمانی که سم زدایی می شوند، به روش ای مناسبتر کار می کنند و تقویت دکتری ناشایست را خنثی می کنند.

  1. وضعیت قلب و عروق را حفظ می کنند

روغن بابونه آلمانی یک داروی انقباضی عروق قابل تحسین است.بنابراین به کم شدن و حفظ سطوح فشار خون یاری می‌کند.

این کار، به نوبه خود، مانع از انقباض رگ های خونی، کم شدن ریسک مریضی های قلبی-عروقی متفاوت، از جمله انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی)، آترواسکلروز (تصلب‌ شرایین) و سکته مغزی می شود.

شگفت انگیز است، نه؟ چطور یک ماده طبیعی ساده میتواند تأثیر خیلی بیشتری بر روی تندرستی کلی ما داشته باشد؟

با مصرف روغن بابونه زندگی شاد، سالم و زیبا داشته باشید!


نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد