انواع مشکلات رایج پاها - مشکل ناخن پا - مشکلات پوستی پاها | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

انواع مشکلات رایج پاها - مشکل ناخن پا - مشکلات پوستی پاها | مجله سلامت و دانلود مداحی


پا عضو باارزشی است و شکی در این موضوع نیست پس بایست مواظبت از آن را در اولویت‌های تندرستی خود قرار دهید، در دنباله شما را با بعضی از شایع‌ترین مسائل وابسته با پاها آشنا می‌کنیم.

  1. عفونت ناخن قارچی

قارچ‌های ریز می‌توانند از طریق ترک یا برش‌های موجود وارد ناخن شما شده و در نهایت سبب عفونت گردند. همین امر سبب می‌شود ناخنتان ضخیم‌تر گشته، تغییر رنگ داده و بشکند.

قارچ‌هایی که در محیط‌های گرم و مرطوبپرورش می‌کنند می‌توانند در مردمی که زیادتر شنا می‌کنند یا پاهایشان بیش از اندازه عرق می‌کند، گسترش و پیشرفت یابند.

کرم‌هایی که بر روی ناخن‌های خود قرار می‌دهید قادراست به مناسبتر شدن تقویت یاری کند. قرص‌های ضد قارچ یا جراحی برای برداشتن ناخن مورد دید امکان پذیر است برای حل مسئله مورد مصرف قرار گیرد.

همینطور بخوانید: معالجه قارچ ناخن پا
  1. انحراف شست پا

این برآمدگی استخوانی در پایه انگشت شست پا سبب می‌شود که انگشت بزرگ پای شخص تغییر جهت دهد. این مریضی استخوان پا را از محور اصلی‌اش منحرف می‌سازد و به دلیل فشار یا ورم مفاصل قادراست دردناک باشد.

این تقویت همینطور امکان پذیر است منجر به ایجاد میخچه شود. تسکین دهنده‌های درد، پدهایی برای پوشاندن انحراف، قرار دادن موارد ویژه در کفش یا جراحی امکان پذیر است به معالجه این مریضی یاری کند. مناسبتر است کفش آسان بپوشید و از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نیز پیشگیری نمایید.

  1. میخچه و پینه

سایش و فشار سبب ایجاد این نواحی ضخیم، سفت و مرده از پوست می‌شود. میخچه ظاهر مخروطی شکلی دارد و همواره بر روی نقاط فشار تشکیل می‌گردد. پینه تمایل زیادتری به گسترش دارد و قادراست در تمام جای پوست منتشر گردد.

پدهایی که در بازار وجود دارد قادراست به تسکین درد حاصل از میخچه یاری کند. دکتر امکان پذیر است پینه را بردارد یا توسط جراحی آن را اصلاح نماید. همینطور چسب‌هایی با داروهای ویژه در بازار وجود دارد که قادراست میخچه یا پینه را معالجه کند.

  1. نقرس

نقرس شکلی از آرتریت است که سبب ایجاد درد، قرمزی، تورم و خشکی ناگهانی می‌گردد. این مریضی همواره مفصل بزرگ انگشت شست را تحت اثر خود قرار می‌دهد اما قادراست در پا، زانو یا مچ پا نیز ظاهر شود.

نقرس همواره به دلیل وجود اوریک اسید بیشتر و بیش از اندازه در جسم ایجاد می‌شود که قادراست بلور‌های سوزنی شکل در مفاصل را تشکیل دهد. حملات امکان پذیر است چند روز یا چند هفته طول بکشد.

شما می‌توانید نقرس را با داروهایی که برای جنگیدن با التهاب (درد، قرمزی و تورم) یا داروهای کاهنده اسید اوریک معالجه نمایید. بعضی از تغییرات در رژیم خوراکی به عدم موفقیتن اسید اوریک یاری می‌کنند.

  1. زگیل

زگیل همواره در کف پا تشکیل می‌شود. وقتی که ویروسی از طریق پوست ضرر دیده وارد جسم شما می‌شود، زگیل نیز امکان پذیر است تشکیل گردد. این مریضی قادراست از طریق ارتباط پوستی یا سطوح موجود در مکان‌هایی همانند استخر یا حمام عمومی نیز منتقل و منتشر شود.

زگیل همواره بی آسیب است درنتیجه احتیاجی به معالجه آن نیست. البته در زیادتر موارد زگیل‌ها خیلی دردناک هستند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

شما می‌توانید از اسید سالیسیلیک برای معالجه آن مصرف نمایید. اما سوزاندن، منجمد کردن، لیزرمعالجه ای و جراحی در بعضی از موارد قادراست سودمند باشد.

  1. پای ورزشکاران

این عفونت قارچی قادراست سبب ایجاد قرمزی، خارش، سوزش و در بعضی از موارد تاول و زخم گردد. این مریضی به صورت خفیفی مسری است و قادراست با ارتباط مستقیم یا راه رفتن با پای پیاده در مکان‌هایی همانند رختکن یا استخرها منتشر شود. قارچ سپس در کفش به ویژه کفش‌هایی که تنگ هستند و امحل جریان هوا در آن وجود نداردپرورش می‌کند. معالجه این مریضی همواره مصرف لوسیون‌های ضد قارچ و در موارد حاد قرص‌های ضد قارچی است.

  1. انگشت چکشی

زمانی که عضلات پا در اطراف مفاصل از تعادل خارج می‌شود، قادراست سبب ایجاد مسائل دردناک گردد. انگشت چکشی امکان پذیر است انگشت دوم، سوم یا چهارم پا را به سمت داخل در مفصل وسط خم کند. این تقویت امکان پذیر است در خانواده نیز وجود داشته باشد. ریسکات دیگر شامل کفش تنگ یا یک ضرر قدیمی به یک پاست.سعی نمایید از کفش‌هایی مصرف نمایید که دارای فضای به اندازه برای انگشتان پا باشد.

  1. ناخن فرو رفته

ناخن‌های پا در این تقویت همواره وارد پوست می‌شود. این مسئله قادراست سبب ایجاد درد، قرمزی، تورم و عفونت در پا گردد. شما می‌توانید با کوتاه کردن مرتب ناخن‌ها از بروز مسئله پیشگیری نمایید. در موارد خفیف، پای خود را در آب گرم فرو ببرید، آن را تمیز نگه دارید و یک تکه پارچه تمیز را زیر گوشه ناخن فرو رفته قرار دهید. جراحی‌های کوچک نیز قادراست تمام یا قسمتی از ناخن را بردارد.

  1. کف پای صاف

وقتی که کف پا به صورت صاف باشد شخص به این مریضی مبتلاست. این مریضی همواره بعد از یک ضرر یا مسائل تندرستی همانند آرتریت روماتوئید ایجاد می‌گردد. زیادتر مردم علامت‌ای ندارند اگرچه زیاد شدن وزن، کفش‌های تنگ یا سرپا ایستادن زیاد مدت امکان پذیر است درد بیشتری در پا ایجاد کند. تمرینات تثبیت پا و کفش‌هایی با قوس خوب قادراست سودمند باشد.


نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد