چگونه ورزش را شروع کنیم؟ 6 روش برای شروع ورزش | مجله سلامت و دانلود مداحی

ناشر : دانلود مداحی

چگونه ورزش را شروع کنیم؟ 6 روش برای شروع ورزش | مجله سلامت و دانلود مداحی


هر کسی بایست از جایی آغاز کند، درست است؟ اگر اولین بار است که ورزش کردن را جدی گرفته‌اید، شاید سردرگم شوید که از کجا بایست آغاز کرد.

اغلب برنامه‌های ورزشی که نمایان خواهید کرد، برای مردمی تدوین شده که تجربه‌ی مناسبی در تمرینات ورزشی دارند، و یا اینکه خوش هیکلند. چنین برنامه‌هایی برای تازه کارها واقعا سخت است، حتی احتمالش هست که ضرر‌هایی جدی ببینند.

حتی تمرینات ساده‌ی بدنسازی هم اگر به اشتباه اجرا شوند قادراست پرمخاطره باشد. درنتیجه اگر گیج شده‌اید که از کجا آغاز نمایید، این شش ورزش برتر برای تازه کارها را تحقیق نمایید.


۱. رقص

شاید با یک رقص پای ساده آغاز نمایید، اما به شتاب مرحله های رقصیدن را خواهید آموخت. زمانی پیشرفت نمایید، خواهید نظر که رقصیدن چقدر چالش بر انگیز است. اگر تابحال در زندگی‌تان ورزش نکرده اید، این کار را با رقصیدن آغاز نمایید.


۲. پیاده روی/دویدن

هر کسی قادراست به آرامی، پیاده روی یا دویدن را آغاز کند و مسیر موفقیت را پیش بگیرد. اینها تمرینات روشی هستند. باارزش نیست چقدر اضافه وزن داشته باشید، چرا که می‌توانید با شدت کم این تمرینات را انجام دهید.

اگر به آرامی این تمرینات را آغاز کردید، خواهید نظر که ۱۰۰ درصد در امنیت قرار دارید. شاید چند هفته‌ای اندکی پاها و کمرتان درد بگیرد، اما با دنباله‌ی مسیر، این ناخوشی‌ها از شما دور خواهد شد.


۳. تمرینات قدرتی

برای هر مرد و زنی که می‌خواهد خوش هیکل شود، صرفدید از اینکه چقدر تازه کار است، تمرین با وزنه یک ورزش توصیهی است. حتی اگر تا بحال پایتان را در باشگاه‌ها نگذاشته باشید، اگر بخواهید یاد بگیرید تمام چیز حل است.

برای یکی دو ماه اول مناسبتر است که با یک مربی تمرین نمایید، تا برایتان یک برنامه‌ی تمرینی تدوین کرده و فرم درست حرکات را به شما بیاموزد. همینطور می‌توانید در اینترنت و ویدئوهای ورزشی هم که دقیقا به شما یاد خواهند داد چطور ورزش نمایید، اطلاعات بیشتری بیابید.


۴. شنا

شنا کردن یک تمرین کاردیوی فوق العادست، اما احتیاجی نیست بی قرار ضرر‌ها باشید، چرا که این ورزش، ورزشی روش است و ضرر‌های خیلی اندکی دارد. می‌توانید در همان میزانی که هستید این ورزش را آغاز نمایید، و با نهایت توانتان شنا نمایید. همینطور بایست شنایی را انتخاب نمایید که در آن مناسبید.

شنا کل بدنتان را بکار می‌گیرد و ورزشی استثنائی برای به کار کشیدن جسم شماست.


۵. هنرهای رزمی

یکی از مناسبترین چیزهایی که در مورد هنرهای رزمی وجود دارد، این است که هر کسی قادراست آن‌ها را انجام دهد. در این ورزش‌ها، کارتان را با کمربند سفید آغاز و به کمربند مشکی ختم می‌نمایید.

مربی شما میزان شما را شناسایی داده و در همان میزان با شما تمرین می‌کند. بزودی که این تمرین را آغاز نمایید، خواهید فهمید که شتاب پیشرفت شما دست خودتان است


۶. کمپ های تمرینی

آیا می‌خواهید کمر همت را ببندید و یکی دو هفته‌ای تغییر چشم گیری نمایید؟ در کمپ‌های تمرینی، مربیان شما را هل خواهند داد تا آنجایی که می‌توانید به خودتان فشار بیاورید.

بزودی خواهید فهمید که این تمرینات طاقت فرسا هستند، و زمانی که در حال خزیدن در گل و لای، دویدن با شتاب تمام در تپه ها، یا اشتباهاندن لاستیک‌های غول آسا هستید، احساس می‌نمایید که در حال مردنید! اما با گذر وقت، کلی در مسیر تناسب هیکلتان جلو خواهید افتاد.

شرکت در کمپ‌های تمرینی قادراست شما را یکمرتبه در وسط بازی بیندازد و به شما یاری کند تا روتین منظم ورزشی داشته باشید.

همینطور بخوانید: راه های زیاد شدن انگیزه برای ورزش

ورزش کردن حتی در ماشین!

طبق آخرین آمار، آمریکایی‌ها هر روز تقریبا یک ساعت در اتومبیل هستند. تصور نمایید اگر همین اندازه در روز ورزش کنیم چقدر هماهنگ خواهیم بود. البته شما نمی‌توانید پشت فرمان تمرینات کاردیو را انجام دهید، اما چند تمرین ساده وجود دارد که می‌توانید زمان توقف پشت چراغ‌قرمز یا در ترافیک، با انجام‌شان از استرس کم کرده و عضلات‌تان را تثبیت نمایید:

فشار مشت‌ها

برای انجام این تمرین تثبیتی، هر دو دوست را مشت کرده و آنان را جلوی قفسه سینه به همدیگر بچسبانید، در حالی‌که آرنج‌ها به سمت بیرون هستند. مشت‌ها را به هم فشار دهید. تا پنج بشمارید، شل نمایید و مجدد تکرار نمایید.

کشیدن دست‌ها

برای انجام یک حرکت تثبیت کننده دیگر، انگشتان هردو دست را حلقه کرده و دو دست را جلوی سینه به هم قلاب نمایید. انگشت‌های‌تان را قفل شده نگه دارید، جوری فشار وارد نمایید که انگار می‌خواهید دو دست را ازهم‌دیگر جدا نمایید.

کشش گردن

شانه‌های‌تان را شل نمایید. سپس به آرامی سرتان را به سمت شانه چپ کج نمایید، دروضعیت کشش نگه دارید. سپس برای سمت راست هم تکرار نمایید. مددیدتان باشد که حرکت گردن به طرفین در این حرکت بایست به آرامی باشد.

کشش قفسه سینه

بازوهای‌تان را بالا بیاورید درحالی‌که کف دست‌های‌تان به سمت جلو باشد، تا جایی بازوهای‌تان را بالا بکشید که درتراز افقی قرار بگیرند. آرنج‌ها را به عقب بکشید تا قفسه سینه و استخوان کتف کشیده شوند.


یادتان باشد که به سراغ برنامه‌های تمرینی کوتاه مدت نروید. چنین برنامه‌هایی با فشار بیش از اندازه‌ای که به جسم شما وارد می‌کنند، امکان پذیر است سبب ضرر رساندن به جسم شما شوند. بعنوان یک آماتور، بایست گام به گام مسیر تناسب هیکل را طی نمایید.


نظر های خودتون را برای دانلود مداحی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد